
Три тунела ще бъдат изградени при модернизацията на жп линията София-Перник-Радомир. Това е посочено в инвестиционното намерение на Национална компания „Железопътна инфраструктура”. Единият от тях, който ще е с дължина от около 5 км, ще е от Владая до Драгичево. Другите два пък ще са след местността Кървавото. Те ще са с дължина от около 1,2 км.
Инвестиционното предложение предвижда минимални изменения на трасето от София до Владая. След това ще бъде изградена нова двойна линия, по която влаковете ще се движат с до 160 км/ч, а не както досега – до 70-100 км/ч. До Перник движението ще е по съществуващо трасе. От областния град до Радомир линията също ще бъде двойна. Покрай крепостта обаче влаковете ще минават с не повече от 110 км/ч. После следват новите тунели, които ще бъдат изградени по ново трасе, а оттам до гара Радомир отново ще се влива в съществуваща жп линия, която обаче също ще бъде двойна.
На съществуващите съоръжения по цялото направление ще бъде направена реконструкция или подмяна в зависимост от състоянието им. Ще бъдат премахнати всички прелези. Те ще бъдат заменени с надлези или подлези, се посочва още в инвестиционното намерение. Освен това са предвидени нови укрепителни и отводнителни съоръжения, нова контактна мрежа и шумозащита в урбанизираните територии.
Близо 284 млн. лева с включен ДДС ще струва модернизацията на железопътната линия от Перник до Радомир, която е част от транспортните коридори Видин – София – Кулата и Гюешево – Кюстендил – София, и двата част от основната европейска транспортна мрежа. Тя е за две обособени позиции. Първата е за ремонта и модернизацията на трасето, а втората – за модернизиране на системите за сигнализация и комуникация, което ще струва малко над 31 млн. лева. Общо за цялата обществена поръчка бюджетът е малко над 321 млн. лева с ДДС.
Срокът за реализация на строителните дейности е 42 месеца, а за системите за комуникация и сигнализация – 44 месеца. Финансирането на трасето се предвижда да е с европейски средства.
КРАСИМИРА СТОИМЕНОВА