Мозъчна мъгла – една от болестите на 21-ви век

Какво представлява мозъчната мъгла.  Какви са симптомите на мозъчната мъгла и какво може да я предизвика. Научете повече за мозъчната мъгла – една от болестите на 21-ви век.

Ако усещате, че постоянно сте уморени, разсеяни, мрачни или просто “изключили”, вероятно става въпрос за мозъчна мъгла. Най-общо казано мозъчната мъгла е съвкупност от симптоми като забравяне, липса на умствена яснота, объркване и неспособност за фокусиране. Мозъчната мъгла не е клинично понятие и се среща още като “психична мъгла”, “замъгляване на съзнанието” и “когнитивна дисфункция”. Може да се каже, че мозъчната мъгла е нежелан страничен ефект от настоящия забързан и индустриализиран начин живот. За съжаление днес много от удобните, но преработени храни, с които хората се хранят, вредят на здравето – включително и на мозъка. Висок процент хора страдат от недостиг на хранителни вещества, приемат твърде много захар, не спят достатъчно и имат високи нива на стрес, а всичко това води до изчерпване на енергийните нива. Мозъкът от своя страна се нуждае от постоянен поток от витамини и минерали, аминокиселини, есенциални мастни киселини, достатъчно почивка и релаксация.

Симптоми на мозъчната мъгла

Недостатъчна енергия и/или умора (включително синдром на хроничната умора)

Раздразнителност

Невъзможност за концентрация

Главоболие

Лесно забравяне и трудно запомняне на информация

Ниска мотивация, чувство за безнадеждност и дори лека депресия

Безпокойство

Объркване

Проблеми със съня или безсъние

“Скитащи” мисли

Причинители на мозъчната мъгла

На първо място не е изненада, че некачественият сън е предпоставка за липса на енергия и мозъчна мъгла. Всеки човек се нуждае между 7 и 9 часа сън на денонощие, за да мисли ясно. Децата и тийнейджърите дори се нуждаят от още повече сън. В случай че нямате проблеми със съня, но все пак страдате от мозъчна мъгла и характерни за вас са симптомите като умора и ниска мотивация, има голям шанс проблемът да е в начина ви на хранене. Започнете да се храните здравословно и ограничете приема на преработени храни, доколкото е възможно. На клетъчно ниво се смята, че мозъчната мъгла е причинена от възпаление и промени в три основни хормона, които определят вашето настроение, енергия и фокус: допамин, серотонин и кортизол. Кортизолът често се нарича първичен “стресов хормон”, тъй като помага на човек да бъде буден и бдителен, докато допаминът и серотонинът ви карат да бъдете радостни, мотивирани и спокойни. Драстичната промяна на нивата на тези хормони вследствие на лоша диета и/или стрес може да бъде причина за мозъчната мъгла.

Лечение на мозъчната мъгла
За щастие мозъчната мъгла се счита за състояние, което е обратимо. Ако смятате, че вие самите страдате от мозъчна мъгла и искате да възвърнете своите фокус и концентрация, това е напълно възможно. Разбира се, като повечето здравословни проблеми и тук се нуждаете от промяна в диетата, физическата активност, намаляване на стреса и подобряване на съня.
Няколко полезни съвета в борбата с мозъчната мъгла:
Намалете приема на захар, но консумирайте достатъчно полезни въглехидрати;
Приемайте достатъчно протеин и здравословни мазнини;

Намалете стреса;

Спете достатъчно и качествено;

Тренирайте;

Проверете нивата на хормоните си и дали не страдате от някаква алергия.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *