Най-ефикасните храни срещу високо кръвно, ето кои са те

Високото кръвно налягане е много често срещан проблем при българите, а сърдечно-съдовите проблеми са водещата причина за смърност. Ако имаме този здравословен проблем знаем, че е необходимо редовно следене на състоянието ни, прием на съответните медикаменти и повишено внимание към начина на живот, който водим.

Пиенето на алкохол и тютюнопушенето са онези навици, които трябва да оставим в миналото, ако страдаме от високо кръвно. Мазните храни също спадат в списъка на забраните. Но възможно ли е това, което консумираме, да ни помогне да овладеем здравословния си проблем?

Снимка 382772

 

Има някои храни, които се препоръчва да се включат в ежедневното меню, ако страдаме от високо кръвно. Разбира се, те няма как да ни излекуват, но със сигурност ще имат положителен ефект. А и без това са полезни за здравето.

Чесън

Този зеленчук със специфичен и натрапчив вкус има способността не само да ни предпазва от настинки и вируси, но и да ни помага в борбата с високото кръвно.

Чесънът, подобно на аспирина, разрежда кръвта и предотвратява образуването на тромби в кръвоносните съдове. А те могат да предизвикат опасни състояния с фатален край.

Нар

Този плод, богат на витамини и антиоксиданти, доказано може да намали кръвното налягане само за четири седмици, ако всеки ден изпиваме по една чаша сок, пише HelathLine, цитирани от Марица.бг

Така редовното похапване на чесън се превръща в превенция на инфаркта. А и стойностите на кръвното се редуцират. Зареждаме се и с голямо количество витамини, минерали и аминокиселини.

Снимка 278573

Зеленолистни

Зеленчуците са полезни за здравето ни като цяло. А тези, които са богати на калий, подпомагат изхвърлянето на натрия (който се съдържа в солта) чрез урината. По този начин се понижава кръвното налягане.

Въпросните зеленчуци са зеленолистните – маруля, рукола, зеле, спанак и други подобни. Ако не можем да ги намерим пресни, можем да заложим и на замразени – хранителните вещества в тях са същите.

Горски плодове

Сред тях фаворитът са боровинките. те са с високо съдържание на флаваноиди. Тези вещества предотвратяват хипертонията и поддържат нивата на кръвното. Вкусно и полезно.

Снимка 348092

 

Червено цвекло

Азотният оксид в този зеленчук разширява кръвоносните съдове и намалява кръвното. Сокът от червено цвекло има най-бърз ефект в тази посока – в рамките на едва 24 часа след консумация. Можем да консумираме цвеклото и сурово или печено.

Семена и овесени ядки

Те са изключително богати на фибри, с ниско съдържание на мазнини и натрий, затова са много подходящи за закуска и за междинно хапване, ако имаме проблеми с кръвното. Фъстъците също се справят повече от добре със задачата да понижават границите на налягането.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *