Най-здравите и най-чупливите 10-годишни коли според TUV 2021

Коя употребявана кола си струва и от коя да стоите надалеч? Това е най-важният въпрос за българския автомобилен пазар, където 9 от 10 души избират кола втора ръка. А също и най-трудният за отговор, по две причини. Едната е, че качествата на един употребяван автомобил зависят много от това как е експлоатиран и поддържан и са строго индивидуални. Втората е, че съществуват безброй класации за надеждност по модели, но те толкова често си противоречат, че не може да им се вярва много.

Тази на германската Асоциация за технически инспекции (TUV) все пак е от най-достоверните, защото разчита не на анкети сред клиенти като повечето други, а на данни от извършените през годината технически прегледи – а те са цели 4.8 милиона. Докладът й за 2021 година вече е факт и ще ви запознаем с по-любопитните заключения от него, като започваме с най-важната за българския пазар категория – на автомобилите между 10- и 11-годишна възраст.

Все пак няколко неща, които да имате предвид. TUV не отчита всички възникнали повреди, а само отразените в сервизната книжка или констатираните по време на технически преглед. Освен това изчислява среден брой дефекти, без да прави разлика между изгорял фар и повредена скоростна кутия. И накрая, докладът включва само моделите, за които има достатъчно автомобили в системата на компанията – което обяснява отсъствието на марки като Lexus или Alfa Romeo, които са слабо популярни в Германия.

  1. Porsche 911

Неизменният победител при употребяваните автомобили в класацията на TUV от доста години. Коефициент на повреди от едва 9.6, което се обяснява както с по-малкия среден пробег (73 000 км), така и с факта, че този тип автомобили обикновено се поддържат с повече средства и внимание от масовите модели.

  • 2. Audi TT
    Коефициент на повреди – 14.8, при среден пробег – 115 000 км.
  • 3. Honda Jazz
    Суперминито открай време се слави с надеждността си и поколението от 2010 не е изключение. 14.8 коефициент на повреди, при пробег от средно 102 000 км.

В класацията следват BMW X1, Volkswagen Golf Plus, Volkswagen Golf VI , Mercedes E-class Coupe, Audi Q5, Mercedes GLK. На десето място е Ford Fusion, Volvo XC60 е на 11-о, следват: Toyota Avensis, Mazda 3, Mercedes E-Class от 2010 година, Audi A3, Toyota RAV4, Mercedes A-Class, MINI Hatch, Audi A4 и A5, а на 20-то място е Mitsubishi Colt.

В челото, както обикновено, са почти изцяло германски и японски автомобили, но докато в предишни години съотношението бе в полза на азиатците, сега е обратното. Най-челно класираният корейски модел е Hyundai i20 – на 38-о място, а най-челно класираният френски е Peugeot 107, близнакът на Toyota Aygo, което е 41-о.

ДРУГИ ПОПУЛЯРНИ МОДЕЛИ: 21. Toyota Yaris, 24. Skoda Superb, 25. Opel Insignia, 26. Toyota Auris, 32. Volkswagen Tiguan, 33. BMW X6 и X5, 34. Mazda 6, 37. Ford Fiesta, 39. BMW Серия 5, 42. Skoda Octavia, 43. Opel Astra, 46. Opel Corsa, 47. BMW Серия 1, 56. Volkswagen Polo, 57. BMW Серия 3, 58. Seat Ibiza, 59. Mercedes C-class, 61. Renault Megane, 62. Honda Civic, 64. Volvo S40 и V50, 65. Audi A6, 66. Opel Zafira, 71. Suzuki SX4, 73. Mercedes GL, 74. Volkswagen Passat, 75. Peugeot 308, 77. Kia Ceed, 78. Ford Mondeo, 79. Dacia Sandero, 84. Suzuki Swift, 86. Fiat Punto, 88. Renault Clio, 90. Ford Focus.

Приятно впечатление прави представянето на най-евтиния автомобил в Европа, Dacia Sandero, която е доста пред машини като Hyundai Tucson, Nissan Qashqai и Seat Leon, и с абсолютно равен показател с три пъти по-скъпия Ford Mondeo.

В дъното на класацията по традиция попадат френски модели, разнообразени тук от Qashqai, Tucson, Mazda 5 и произвеждания в Бразилия Volkswagen Fox.

ПОСЛЕДНИТЕ 10:
91. Ford Galaxy – 31.7 коеф. (186 000 км)
92. Volkswagen Fox – 31.8 (105 000)
93. Peugeot 207 – 31.9 (107 000)
94. Renault Twingo – 32.0 (103 000)
95. Citroen C4 – 32.7 (120 000)
96. Nissan Qashqai – 32.9 (136 000)
97. Mazda 5 – 33.0 (146 000)
98. Hyundai Tucson – 34.0 (130 000)
99. Dacia Logan – 36.2 (134 000)
100. Renault Kangoo – 37.5 (137 000)

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *