
Обществено обсъждане на проект за решаване за определяне размера на такса битови отпадъци за предстоящата 2023 година е проведено в община Радомир. На него кметът Пламен Алексиев представил докладна записка с подробно разработена план- сметка и предложение за размера на таксата да се определи на база данъчна основа на имотите на гражданите.
От разчетите за сепариране са необходими 350 592 лв., за депониране – 191 059 лв., компостиране – 60 000 лв., за гориво 180 000 лв. и отчисления 733 690 лв. Общо са необходими 1 515 341 лв., от които 943 236 за града и 342 600 за селата.
За зимно поддържане на улици, хигиенизиране на площади и озеленяване, метене, миене сумата е 224 415 лева, или общо за всички дейности 3 025 592 лв. На база на тези разчети предложението за такса битови отпадъци за следващата година за жилищни имоти на граждани и предприятия в града е 5,6 промила върху данъчната оценка при 5 за миналата и за 2021 г. За нежилищните имоти на предприятията таксата е предвидена на 7,5 на хиляда.
За жилищни, нежилищни, вилни и незастроени имоти на граждани, както и на жилищни имоти на предприятия извън територията на града таксата се предлага да бъде 9,5 на хиляда спрямо данъчната оценка.
Общинският съвет в Радомир ще обсъжда предложението на следващото заседание в края на декември и на него може да настъпят корекции.
КРАСИМИРА СТОИМЕНОВА