Очаква се магистрала „Струма” да е готова през 2030 г.

Инж. Георги Златев, член на Контролния съвет на БКК „Пътища” призна, че има разминавания между желанията на българите да пътуват по повече магистрални пътища и темповете, с които те се изграждат. По NOVA NEWS инж. Златев каза: „Строителството на пътища е процес, различен от общото понятие строителство –започвайте днес и от утре багерите и камионите са на обекта. Изграждането на пътища започва с множество процеси по планиране, проектиране, отчуждаване, археология и едва след това може да започне да се работи”. По думите му именно този дълъг списък от дейности, които предшестват фактическото строителство забавя целия процес.

Преди дни вицепремиерът и транспортен министър Гроздан Караджов изчисли, че минават 6 години от идеята до първа копка и обяви, че ще се върви към законови промени, които да съкратят тези срокове.

Инж. Златев посочи, че в Румъния напоследък се забелязва бум на автомагистрални пътища. Самият той е поставил въпроса на администрацията в северната ни съседка как успяват да се справят с всички трудности като отчуждителни процедури например. „Това, което споделиха колегите, е, че в миналото и при тях е било проблем, но със законодателна инициатива, с постоянство, с ясна стратегия са се справили с дългите срокове. В момента сроковете от решението да се строи до фактическото започване на строителството в Румъния са много по-кратки отколкото в България”, обясни той. По думите му това е посока, в която трябва да върви и нашата страна.

Възможността строителството на магистрали у нас да се даде на концесия, а след това ползвателите на пътя да плащат такси, инж. Златев определи като старя идея още от 2008 година. Той обаче поставя въпроса „искаме да имаме социално поносими цени за ползването на пътищата или искаме хубави пътища”?

Златев определи въпроса „Коя ще следващата изцяло готова магистрала у нас и кога ще бъде завършена” като въпрос – мечта. По думите му магистрала „Струма” има най-голям шанс да бъде довършена, ако отново не се явят спънки. Абстрахирайки се от всички екологични и „какви ли не други проблеми”, то със сигурност магистралата може да бъде построена до 2030 година.



Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *