Полезни съвети преди голямото коледно преяждане

Краят на годината наближава и трапезните събития се умножават. Декември е месец, характеризиращ се с празнични дейности, дългоочаквани от мнозина, но е и време на конфликт, що се отнася до храната. Включването на здравословни навици не само за този етап, но и за постоянно е добър начин да се грижим за тялото и да подобрим качеството си на живот, съветва „Амбито“.

В този смисъл, ако имаме събития, при които сме изложени на храни с високо съдържание на захар и мазнини, е полезно да увеличим малко физическата активност, за да изразходваме допълнителната консумирана енергия. Разходките, колоезденето или повече ходене на фитнес са достатъчни, за да компенсирате излишните калории.

Когато става въпрос за предотвратяване на дискомфорт в храносмилането, препоръчително е да се избягват прекалено сложните ястия с много подправки и кремове, както и излишните алкохолни напитки. Вместо това, добра идея е да добавите повече плодове, особено червени или синкави като сливи, череши, малини и боровинки, които са богати на антоцианини, естествени антиоксиданти, които предотвратяват натрупването на мазнини по вътрешните стени на артериите. Междувременно гроздето съдържа ресвератрол, естествено вещество, което предпазва сърцето от хиперхолестеролемия, високи триглицериди и високо кръвно налягане.

Друго предложение е да се увеличи консумацията на салати, тъй като те осигуряват фитостероли, витамини и минерали, които помагат за намаляване на холестерола. Ефектите му са още по-добри, ако ги консумираме сурови и добър съвет е да добавите зеле, броколи, карфиол и чесън като подправка вместо сол. Тези зеленчуци, заедно с лука, съдържат сярни съединения, които подобряват циркулацията и сърдечно-съдовата дейност.

По същия начин, ако ще консумираме месо, идеалното е да се спрем на разфасовки с по-малко мазнини: пилешко, свинско или риба, особено тези от морски, сафрид, сьомга, риба тон, скумрия или пъстърва са най-добрите съюзници за намаляване на лошия холестерол и увеличават добрия, тъй като те съдържат Омега 3.

Ако готвите у дома се препоръчва сметаната да се замени с обезмаслено сирене и да се използват масла с добро качество като зехтин, от рапица или соя, тъй като те имат ненаситени мазнини, които повишават добрия холестерол и намаляват лошия холестерол, освен че имат естествени антиоксиданти като витамин Е. За да придадат финален щрих на всяко ястие, сушените плодове като орехи, бадеми, лешници, шам фъстък са чудесна алтернатива, тъй като осигуряват мононенаситени мазнини и антиоксиданти.

Д-р Мария Валерия Ел Хадж, медицински директор на клиника „Vittal“, сподели най-важните препоръки, които трябва да вземем предвид по време на тези празници и през цялата година, за да се грижим за диетата си и да запазим здравето си:

– Яжте всичко, но по-малки порции, дъвчете бавно, за да не се повтаря.

– Избягвайте да пристигате гладни за вечеря и не пропускайте храненията, тъй като това ще доведе до преяждане.

– Пригответе само едно основно ястие с гарнитура от салати, ако е възможно.

– Избягвайте да готвите в изобилие и да използвате сметана, масло и олио в излишък. В сосовете заменете майонезата или сметаната, като използвате бяло сирене, обезмаслено мляко или лека майонеза.

– Пригответе десерти, като използвате плодове.

– Контролирайте закуските, особено хиперкалорийните храни.

– Приоритизирайте здравословното и балансирано хранене. Ако преядете, на следващия ден можете да следвате детоксикираща диета, базирана на плодове, зеленчуци и билкови чайове.

– Пригответе леки рецепти, базирани на постно говеждо, домашни птици или морска риба без кожа.

– Изберете напитки без захар като вода, сода, диетични газирани напитки и натурални плодови сокове. Поддържането на добра хидратация е от съществено значение, особено в горещите дни.

– Избягвайте да продължавате да консумирате остатъци от празнични ястия в продължение на няколко дни, тъй като не се препоръчва да съхранявате ястия, приготвени със сметана. 

Коментар с Facebook

loading...

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *