Почина легендарният Хю Хефнър

Хю Хефнър, легендарният основател на списание Playboy, е починал в дома си Playboy Mansion в Лос Анджелис от естествена смърт на 91-годишна възраст, съобщиха в изявление от Playboy Enterprises в сряда, предаде The Guardian.

Списание Playboy бе основано преди повече от 60 години, за да съчетава снимки на голи жени с по-задълбочени статии и интервюта. Първият му брой е с Мерилин Монро.

В страницата на списанието в Туитър бе поместено съобщение за смъртта му и негов цитат, гласящ “Животът е твърде кратък, за да изживяваш чужда мечта”.

„Баща ми живя изключителен и въздействащ живот като медиен и културен пионер и водещ глас зад някои от най-значимите социални и културни движения на нашето време в защита на свободата на словото, гражданските права и сексуалната свобода”, казва Купър Хефнър, главен творчески директор и син на Хю, в изявление.

Младият Хефнър определи начина на живот, който е в основата на марката Playboy, като една от най-разпознаваемите и трайни марки в историята.

В кратък период от средата на 2016 г. до началото на 2017 г. списанието експериментира с избягване на голота, преди да се върне към предишната си формула.

Хю Хефнър е роден на 09 април 1926 в Чикаго, Илинойс. Той е по-големият от двамата сина на Грейс и Глен Хефнър, строги методисти. В училище Хефнър изкарва 152 точки на тест за интелигентноlст, въпреки че учителите му го описват като “неентусиазиран”.
Хефнър е служил две години в армията до края на Втората световна война. Учил е в Чикагския институт по изкуствата преди да се запише в Университета на Илинойс със специалност психология. Дипломира се през 1950 г. През 1949 г. Хефнър се жени за първи път за съученичката си Милдред Уилямс, с която имат 10-годишен брак и две деца. След това Хефнър е имал още един брак – с плеймейтката на Playboy за 1989 г., от която също има две деца.
Хю Хефнър бе сгоден за Кристъл Харис, която е с 60 години по-млада от него, но през 2011 г. тя развали годежа и до сватба не се стигна.
След като му е отказано повишение на заплатата от 5 долара в списание Esquire, Хефнър напуска и решава да започне свое собствено издание.
До 1971 г. Playboy продава седем милиона копия месечно, има 23 Playboy клубове, курорти, хотели и казина с повече от 900 000 членове по целия свят. Playboy произвежда и популярни телевизионни филми като “Third Girl From The Left”, “The Death of Ocean View Park”, “The Cop and the Kid” и “A Whale For The Killing”.
Хефнър продължава да бъде главен творчески директор и главен редактор на Playboy и управлява дейностите на корпорацията, свързани с кабелната телевизия, видео продукциите и лицензирането. През юли 2010 г. медийната компания Playboy Enterprises, която има клонове в над 150 страни, съобщи, че е получила предложение от собственика си Хю Хефнър за закупуването на всички акции, които все още не притежава (30,5%) на цена от 5,50 долара всяка. Състоянието на Хефнър се изчислява на над 300 милиона долара. Хю Хефнър е известен с многобройните си завоевания сред нежния пол, макар да твърди, че е останал девствен до 22-та си година, когато се запознава с първата си съпруга. Смята се, че повечето момичета от корицата на Playboy са минали през леглото на Хефнър, който споделя, че е бил с над 1000 жени в живота си. Запазена марка за плейбоя са лулата и халатът, а също и имението му в в Лос Анджелис, построено през 1971 г., където е недопустима употребата на наркотици.

Негови са следните цитати:
“Имам около 100 чифта пижами. Обичам да виждам хората в удобно облекло.”
“Животът е прекалено кратък, за да изживяваме нечия чужда мечта.”
“Пикасо е имал своя розов и син период. Аз съм в своя рус период в момента.”
“Най-голямата сила в света не е религията, а сексът.”

Еротичното сп. „Плейбой” е едно от най-популярните в цял свят. Първият брой излиза в тираж от 51 000 през декември 1953 година с Мерилин Монро на корицата. Първият брой е бил създаден на кухненската маса в апартамента на Хефнър. Когато излиза корицата е без дата, тъй като Хефнър не знае дали и кога ще бъде в състояние да издаде втори брой. Печалбата стигнала, за да плати разходите за хартия и печат и да финансира друго издание.

Това, което го издига на върха като една от най-разпознаваемите американски марки още през първите години на издаването е смелостта да говори открито за сексуалната свобода, но междувременно и да окуражава интелигентния диалог между представители от различни социални, философски и религиозни сфери.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *