Прочетете тези 6 съвета, преди да купите салам

Има хора, които за нищо на света не припарват до преработените меса, които се продават в магазините, има и такива, които не сядат на трапезата без любимите си мезета

От който и вид да сте, няма как да не сте забелязали гръмките етикети, които твърдят, че този или онзи продукт натурален Mila.bg

Всички знаем, че има някои добавки, които могат да повлияят на вкуса, консистенцията и общото качество на обработените меса. Има и съставки, които може да повлияят неблагоприятно на здравето.

Ако искате да сте сигурни какво купувате като колбаси, вижте за какво трябва да внимавате, когато ги избирате. В противен случай рискувате да сложите нещо вредно в сандвича.

1. Натурален продукт

Този термин вероятно е този, който най-често заблуждава купувачите. Този надпис почти винаги нищо не означава. Няма официална дефиниция, която да е одобрена от Агенцията за храните, но в повечето случаи това означава, че нищо изкуствено не е добавено към продукта – нито оцветител, нито консервант, нито аромат.

Но тази дефиниция не отхвърля категорично интерпретацията за различни производствени процеси, които може да включват употреба на пестициди и прочие.

2. Органични

Ако видите такъв надпис, това означава, че вашето мезе е обработено без антибиотици, хормони или добавки. Обикновено ще видите само няколко съставки, посочени на етикета, като съответното месо и сол.

3. Натриев фосфат

Използва се като сгъстител и стабилизатор, но се счита за нездравословна съставка, тъй като може да допринесе за високо кръвно налягане и подуване на корема. Натриевият фосфат също е свързан с увреждане на бъбреците. Ще го откриете в много колбаси.

4. Нитрит/Нитрат

Тази дума върху етикета означава, че месото е обработено без химикали или добавки. Повечето колбаси се приготвят с целина на прах, който съдържа естествени нитрати. Нитратите се превръщат в нитрити в тялото.

Натриевият нитрат е с химическа добавка, която се превръща във вредно вещество и е установено, че причинява рак при деца и бременни жени. Хората, които са алергични към нитрити или са фамилно обременени с диабет, сърдечни заболявания или рак, трябва да се ориентират към меса без нитрати в тях.

5. Декстроза

Това е захар (обикновено от царевица) и се счита за допълнителен въглехидрат и източник на калории. Ако пазите диета и се опитвате да намалите количеството на консумираната захар, избягвайте колбаси с декстроза в тях.

6. Сироп от царевица или фруктоза

Подобно на декстрозата, това е добавена захар, която носи със себе си повече калории и може да създаде проблем за тези, които трябва да избягват нишесте или царевица.

Стане ли дума за колбаси, трябва да сте нащрек за натрий. В някои от тези продукти има повече от него, което не е добре за високото кръвно и може да допринесе и за други здравни проблеми.

Коментар с Facebook

loading...

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *