Психологът д-р Безинска-Шеинкова: Първа помощ при паник атака

От началото на пандемията броят на хората с паник атаки расте с всеки изминал ден и това има своето обяснение – в основата на паник атаките стои страхът от смъртта. Чувайки всекидневната статистика за починали, хората осъзнават, че това е реална заплаха и за тях самите и тази мисъл поражда чувство на тревога и страх.  Затова не е учудващо, че случаите на хора с паническо разстройство зачестяват, но докато самите те разберат какво им се случва, минава известен период от време в обикаляне на лекарски кабинети и изследвания. Докато стигнат до кабинета на психолога, повечето хора са пробвали с билки, баячки, лекарства  (които в много често сами си предписват) и още какво ли не, но не виждат подобрение. 

Паник атаките не се лекуват от само себе си, а трябва да се потърси психолог. Най-лесните неща, които можете да правите в домашни условия, докато потърсите специалист, за да можете да овладеете поне малко проблема са: 1. НЕ четете какво пише в гугъл и не си поставяйте диагнози. 2. При пристъп наплискайте лицето си с вода. 3. Опитайте да вдишвате бавно през носа и да издишвате бавно през устата. 4. Запишете на лист тревожните мисли, които преминават през вас в този момент.  5. Опитайте  да си пуснете весела музика или да играете игра на телефона си, за да се разсеете.

Това са първите и най-лесни за изпълнение неща, които можете да направите, за да  започнете справяне с проблема. В моята 10-стъпкова програма за справяне с паник атаки съм изготвила и конкретни задачи и план за справяне с този проблем –  www.psiholog-blagoevgrad.com  Едно е сигурно, паник атаките са преодолими, но с помощта на специалист, затова не отлагайте консултацията.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *