Разтоварващите дни може да са опасни за здравето ви

Разтоварващите дни представляват еднодневна монодиета с тенденция да се повтори още един-два пъти през седмицата, обясняват специалистите. През този ден човек по принцип употребява един вид продукти.
Смята се, че по този начин организмът сам ще се прочисти от вредните вещества. Разтоварващите дни се практикуват с цел отслабване или “намаляване тежестта” в организма, например след празници, особено след новогодишните.
Но не забравяйте, че намесата в естествения ход на жизнената дейност на организма може да повлече след себе си нарушения в неговата работа.  
Разтоварващите дни могат да са опасни за здравето, ако не се изпълняват правилно, предупреждават специалистите. Така например е достатъчен един такъв ден в седмицата, а не два, три и т.н.
Ако си позволите повече от един такъв ден, може да си докарате дисбаланс на белтъчини и въглехидрати, както и загуба на витамини. Това предполага нарушения в работата на стомашно-чревния тракт, черния дроб, бъбреците.
Освен това провокира обостряне на хроничните заболявания. Ако не го вършите правилно, има риск да почувствате болки в корема, прилошаване, обща слабост, проблеми с червата, метеоризъм и други негативни прояви от страна на стомашно-чревния тракт. А това от своя страна да провокира гастрит или язва.
По отношение обострянето на хронични заболявания може да последва какво ли не – от кожни проблеми до колебания в работата на сърцето и съдовете. Затова не експериментирайте, съветват лекарите. 

Наистина ли е толкова полезен детоксът?
Често в списъка от проблеми, които нанасят разтоварващите дни при неправилно изпълнение, се нареждат следните патологии: понижаване на работоспособността и паметта; влошаване на вниманието; проява на агресия и апатия; влошаване състоянието на косата, ноктите, кожата; натрупване на излишни мазнини като отговор на стреса от гладуването.
За да не нанесат сериозна вреда на здравето тези разтоварващи дни, внимателно подхождайте към детайлите, съветват специалистите. Основно – подбор на монопродукта. Например при диабет 2 тип трябва да се въздържате от зеленчуци и плодове в качеството им на монопродукт. По-подходящо за вас е 1,5 л айрян и повече вода. 
Основното правило при гастрит е да се храните на малки порции, можете да си позволите разтоварващ ден на овесена каша, без захар и сол. Приемайте негазирана минерална вода, ако сте решили да разтоварите черния си дроб.  

Ето кои са най-популярните варианти:
• белтъчно хранене – извара, яйца, месо, риба;
• въглехидратно хранене;
• зеленчуково;
• плодово. 
Менюто ви може да съвместява два варианта по един продукт от всеки. Можете да ги използвате като монопродукти. Смята се, че белтъчните варианти отлично насищат и са подходящи за хора, които не са свикнали на натоварвания. Но пък прекаляването с белтъчини може да се отрази крайно негативно на бъбреците. Най-важното обаче е да сте под наблюдението на лекар.

Коментар с Facebook

loading...

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *