Ръкоделието никога не е било по-модерно…и печелившо!

Ръкоделието вече не е „просто хоби” и арт-терапия, то е начин да разширите кръгозора си и да поставите началото на един много успешен бизнес.

Всеки от нас познава хора, които изпитват удоволствие да създават неща с ръцете си. Те непрекъснато попълват запасите си с прежда , комплекти за шиене на гоблени, платове и други аксесоари за безкрайните си творчески планове. Понякога  може и да не ги разбират, но само хора, които познават радостта от ръкоделието, знаят, че това е най-необикновеното и многофункционално хоби.

На първо място това е дейност, която поддържа емоционалното здраве. Плетива, декорация на чаши с полимерна глина, бродиране, шиене и рисуване  – всичко това  разтоварва и разсейва вниманието на хората от техните делнични грижи. Ръкоделието е в основата на арт терапията  и държи далече от негативни мисли, които причиняват стрес и безпокойство.

Не бива да забравяме, че творчеството може да бъде и изключително практична дейност! То е пряк наследник на традиционните занаяти и благодарение на него се създава богатство в гардероба и декорацията на дома. Ако някога то е запълвало липси, днес то начин да се създаде единствен по рода си продукт, който винаги прави впечатление  сред масовото производство.

Хендмейд продуктите са изделия „с душа”. Авторите влагат творчество в изработката им. Всеки,  който обича да създава с ръцете си, непрекъснато се информира за новите тенденции и предложения на пазара, усвоява нови техники, трупа интересни познанства по света и участва в специализирани форуми. Всичко това  създава естествена предпоставка творецът да си зададе въпроса: „Мога ли да изкарам пари от това?”

Ръкоделието като основа за малък, но печеливш бизнес

Днес всички говорят за Марта Стюарт, която създаде бизнес империя от нещата, които може като домакиня. Далеч преди нея обаче, у нас жените са печелили пари от уменията си да шият или с плетене на една кука. Тогава, разбира се, пазарът им е бил ограничен сред познатите или населеното място, в което са живели. Днес нещата, благодарение на интернет, са в много по-големи мащаби.  Разнообразието от социални мрежи и онлайн форуми даде възможност на  хендмейд продуктите да се превърнат в доходоносен бизнес.

Един отпуск по майчинство, безработица или извънредни обстоятелства като миналогодишната изолация са изпитания, но за креативните дами са отлична възможност да създадат нещо свое, което би им осигурило постоянен доход.

Чек – лист за стартиращите бизнес с ръкоделие

1. Определете стоката, която искате да продавате. Например, ако ще правите Амигуруми – плетени играчки на една или две куки, може да използвате готови схеми от мрежата или просто да създадете свои. С тях ще създадете нистина уникални продукти! По-късно, при интерес, може да продавате своите схеми онлайн.

Важното е да създадете изделия, които са не само красиви, качествени и еко. Те трябва да се отличават от всичко познато и дори да провокират колекционерската страст в потребителите!

2. Подгответе продуктите за продажба. Не правете компромиси с качеството на материалите и изработката! Ръкоделията са  по-скъпи от масовото производство, но това е обосновано. Хендмейд продуктите се приготвят само с висококачествени конци, елементи, прежда, бои  и т.н. Ще си проличи, ако вашето Амигуруми е изплетено от  прежда с високо качество. То ще има хубав, наситен и траен цвят, играчката ще бъде хипоалергенна, здрава и ще провокира въображението на детето.

Много е важно да не разчитате само на собствения си вкус! Направете проучване в специализираните платформи и форуми, за да разберете какво се търси най-много сред купувачите.

3. Изберете платформа, на която да предлагате продукцията си. Най-лесният и безплатен начин е да популяризирате изделията в специализирани групи във Фейсбук за ръчно творчество, особено онези, които са създадени с цел продажба.

Много по-професионално и респектиращо обаче е да се възползвате в специализираните сайтове за хендмейд продукти. Най-популярен в света е Etsy – може да се регистрирате в него дори с основни умения по английски, но в замяна ще получите многомилионна аудитория и възможност да продавате по-скъпо, отколкото в някои от родните сайтове за ръчно направени изделия.

Възможност за хората, които се справят добре с руския език, е „Ярмарка Мастеров”. В този сайт ще попаднете не само на единомишленици и конкуренти, но и на хора с невероятни идеи, статии с полезни съвети и десетки майсторски – класове, които ще ви помогнат да развиете уменията си.

Инстаграм е другата популярна алтернатива и ще ви спечели популярност сред младото поколение. С атрактивни снимки и оригинални послания може да популяризирате прохождащия ви бранд пред милиони. Докато търсите клиенти за продукцията си, току-виж сте получили интересно предложение за сътрудничество! Мнозина производители на материали с удоволствие биха ви предложили безплатни мостри, за да ги използвате при следващата си работа. И да – това също е инфлуенсърство!

4. Погрижете се за своята фирмена идентичност! За да създадете образ на истински творец и популярен автор, бъдете достъпен за контакт. Създайте си собствена интернет страница във Фейсбук или сайт, не бъдете скромни – хвалете продуктите си с атрактивни снимки, популяризирайте ги с игри или в блогове, отговаряйте на въпроси и коментари от потенциалните си клиенти.

Струва ли си да започнете бизнес с хендмейд изделия?

Мнозина от познатите ви, дори и да харесват нещата, които правите, ще се опитат да ви разубедят. Да, пробивът на пазара е труден и отнема време. Вие обаче не бива да се отказвате, ако вярвате в качеството на изделията си и просто обожавате да ги правите!

Няма как да не сте чували за бранда ZARA, но знаехте ли, че  се е появил като хенд-мейд алтернатива на популярните модни марки?! Друг пример за подобен успех е Гари Глег, който натрупа милиони като превърна идеята си за одеало с ръкави в реалност.

Коментар с Facebook

loading...

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *