СКАНДАЛ! Защо АПИ пусна движението по АМ “Струма” край Благоевград без Акт 15 и Акт 16

Шофьори притеснени: Излитаме като от трамплин, рискът е огромен…

Новият участък от АМ “Струма“ край Благоевград даде дефект два месеца след като бе пуснат за движение в присъствието на премиера Бойко Борисов преди евроизборите. Заради  пропадане на моста над Логодажка река край Покровник вчера сутринта лентата в посока Кулата-София бе затворена, а движението на автомобилите пренасочено по стария път Е-79. Това установи екип на „Струма“, който вчера беше на място след сигнал на читател. 

„Магистралата е пропаднала в двете посоки в този участък. В лентата в посока Кулата усещаш пропадане, а когато преминаваш по моста над Логодажка река, все едно че си на трамплин и можеш да излетиш”, обясни усещането си при шофирането в участъка нашият читател.

За получилия се трамплин на моста потвърди и служител от строителната фирма, чиито работници вчера усилено извършваха ремонтните работи. „От около месец постъпват оплаквания за т. нар. трамплин. Има пропадане, в момента се ремонтира фугата. АПИ е информирана”,  поясни строителният експерт.  Проверка на „Струма“ в официалния сайт на Пътната агенция вчера показа, че АПИ информира за проблемни отсечки в движението по АМ „Тракия“ и АМ „Хемус“, но не и за участъка край Благоевград от АМ „Струма“. Обърнахме се към пресцентъра на АПИ, но оттам не знаеха за затвореното трасе и поискаха да им зададем писмено въпроси, за да отговарят до ден-два. Информация потърсихме и от директора на Областно пътно управление – Благоевград Иван Кунев и ето какво заяви той: „В момента се прави корекция на фугите на моста на Логодажка река. Ремонтът ще приключи до края на седмицата. Магистралата все още е в строеж и затова е затворена. Има поставени табели“.

На репортерски въпрос „Не е ли приключил строежът на АМ „Струма“ в този участък, след като бе открит лично от премиера Бойко Борисов преди два месеца,  шефът на Пътно управление обясни, че тогава е пуснат, за да се избегнат тапите от автомобили през летния сезон. Това, че новата отсечка на АМ „Струма” от Покровник до полигона край Благоевград бе открита на 23 май от премиера Бойко Борисов, бе отразено във всички медии. Тогава от правителствения пресцентър посочиха, че на  6,5-километровия участък са построени два виадукта, два селскостопански подлеза, два моста – над реките Логодажка и Струма, и един надлез. Положени са 127 хиляди тона асфалт, 70 хиляди тона циментова стабилизация, 200 хиляди кв.м облицовка на откоси и 26 км мантинела. С пускането на движението се избягва влизането в Благоевград и създаването на тапи в градските кръстовища, което ще спести време на пътуващите и ще разтовари града от сериозен трафик.
Археологическите находки, които бяха разкрити по трасето на магистралата край село Покровник, са преместени. Прогнозната стойност на извършваните дейности по преместване и теренна консервация на археологическите ценности, както и изграждането на подпорна стена за отделянето им от трасето на автомагистралата е над 1,2 млн. лв. На следващ етап, извън компетенциите на АПИ, ще бъде изработването на интегрирана консервация на археологическия парк и проект за цялостното му експониране и социализация, се посочваше в прессъобщението.

След вчерашното изявление на шефа на ОПУ – Благоевград Иван Кунев, че магистралата в този участък все още е в строеж,  излиза, че на 23 май премиерът е „инспектирал”, а не е открил новия участък, както бе представено във всички медии, два дни преди евроизборите. Участъкът от АМ „Струма“ край Благоевград нито е първият, едва ли ще е последният обект, за който АПИ усвоява милиони евросредства, който дава дефекти след строителството. Припомняме, че кръговото кръстовище в пътен възел „Кочериново“ бе ремонтирано година след откриването му. Агенция “Пътна инфраструктура” инвестира около 250 000 лв. в изграждането му с цел повишаване  безопасността на движението в този проблемен участък за връзка с АМ “Струма”. На кръстовището станаха за няколко дни няколко ПТП – сръбски ТИР изръси над 100 каси с бира, румънец едва оцеля след челен удар със софийска кола, стана и верижна катастрофа с 5-6 автомобила преди празниците. Това наложи от АПИ да започнат реорганизацията и създаване на кръгово движение.

Лот 4 при Левуново пък бе преасфалтиран на няколко места заради дефекти месеци след откриването му през септември 2015 г., но и тогава от АПИ отричаха да има проблеми.

Eдва в 16,25 часа вчера от Агенция „Пътна инфраструктура” излязоха със следното съобщение:

„До 28 юли ще се извършва настройка и калибриране на дилатационните фуги на съоръжението над река Логодажка при 93-и км на Лот 3.1 от АМ „Струма“. Дейностите са за сметка на изпълнителя на обекта. Поетапно ще е затворено първо платното за София, а след това и платното за Кулата. В момента е затворено платното за София и трафикът в тази посока се пренасочва по път I-1 София-Кулата. Движението в посока Кулата се осъществява по автомагистралата.

След завършване на дейностите в платното за София ще се ограничи движението в съседното платно за Кулата, като трафикът в тази посока ще се насочи по път I-1 София-Кулата.

Остава въпросът кой взе решението да бъде пуснат трафикът по отсечката от АМ „Струма”, преди да бъдат издадени Акт 15 и Акт 16. И кой носи отговорност за евентуални произшествия в компрометирани участъци.

БЕТИНА АПОСТОЛОВА

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

1 Коментар

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *