
След едногодишно разработване на специални карти с показатели и критерии комисия, утвърдена със заповед на началника на Регионалното управление на образованието в Благоевград Ивайло Златанов, оцени резултатите от труда на училищните директори от Пиринско и определи допълнителните трудови възнаграждения, или размера на т.нар. диференцирано заплащане.
С оглед на обективността и прозрачността при оценяването, репортер на „Струма” бе поканен и имаше възможност да присъства на самата процедура. Така в продължение на 4 дни комисии, съставени от експерти в РУО, представители на съответната общинска администрация /за общинските училища/ и на финансиращия орган /за държавните училища/ детайлно разглеждаха и анализираха работата на директорите по отделните показатели.
В качеството си на председател на комисията началникът на отдел ОМДК /Организационно-методическа дейност и контрол/ Методи Попов подчерта, че оценяването се извършва при изричното спазване и в съответствие с Наредба № 4 за нормиране и заплащане на труда, а самият процес е започнал преди една година. За да бъде оценяването обективно, независимо и безпристрастно, от РУО разработват общо 9 вида карти спрямо спецификата на учебното заведение, тоест дали е начално, основно, обединено, средно училище, профилирана или професионална гимназия. Отделни критерии са заложени и за Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование, както и за Спортното училище в Сандански.
Попитан какви в крайна сметка са резултатите от работата на директорите, М. Попов коментира: „На фона на националното представяне в образованието бих казал, че резултатите са много над средните. Това го виждаме и от мястото, което заемат образователните институции във всички национални външни оценявания – 4, 7, 10 клас, и ДЗИ за 12 клас. Позициите ни са добри, като, разбира се, трябва да продължим с усилията за повишаване качеството на образованието. Това може да се случи само ако каузата образование се възприема от всички, и най-вече от обществеността. В този ред на мисли бих искал да кажа, че образованието се нуждае от подкрепа, а не само от критика”, заключи М. Попов.



СТАНИСЛАВА ДАЛЕВА