СЛЕД ПУБЛИКАЦИЯ В „СТРУМА”! Останалите без „летящи линейки” застрахователи предлагат обезщетение за клиентите, платили по 35 лв. хеликоптерно спасяване

„Лев Инс” ще обезщети всички свои клиенти, които са сключили с дружеството застраховки, включващи и хеликоптерно спасяване, това казаха от компанията за „Струма”, след като в петък миналата седмица стана ясно, че единственият останал в България спасителен хеликоптер, оборудван с медицинска апаратура, е продаден в чужбина.

От компанията заявиха, че летателният апарат е бил собственост на „Хели Ер” и те самите били уведомени едва миналата седмица, след като сделката по продажбата е била реализирана.

„Хеликоптерът не е наш. Ние имахме партньорство с „Хели Ер”. За нас също беше изненадващо, тъй като ни информираха в края на седмицата, че са направили тази стъпка. Имаме договор с компанията и предстои да преразгледаме клаузите по него по-обстойно. Собственикът имаше два хеликоптера, но през 2018 година продаде първия в Грузия. Причината е била малката натовареност на летателния апарат, което реално не може да покрие разходите по скъпата поддръжка. Явно собственикът е решил, че не е рентабилно да поддържа летателния апарат, и е предприел тази стъпка. Нашата компания единствено ги ползваше и вложи сериозни финансови средства в тази посока, защото сме спасили над 20 човека, независимо от това дали са наши клиенти, дали имат застраховка, или не. Ние сме били отговорни, защото човешкият живот струва много повече. Това е решение на собственика и ние тук не можем да въздействаме. Компанията търси други варианти, обмисляме, имаме такива, които ще споделим на малко по-късен етап”, казаха от пресцентъра на „Лев Инс”.

От там поясниха, че всички, които имат сключена застраховка и тя покрива хеликоптерна медицинска помощ, ще бъдат обезщетени, и допълниха, че хората могат да се информират във всички центрове на компанията в страната.

Около 35 лева годишно бе застрахователната сума, срещу която хората имаха възможност при необходимост да ползват хеликоптерна медицинска помощ.

Липсата на медицински хеликоптер ще се отрази негативно и в планинското спасяване, където той е крайно необходим. Само в Банско през последните няколко години се е налагала намесата на хеликоптер около 6 пъти. От ПСС – Банско коментираха, че липсата на хеликоптер ще се отрази много тежко върху тяхната работа.

„Има наземна работа, която е много тежка и изисква много време. Ако случаят е тежък, забавянето може да се окаже фатално. Подобни подхлъзвания като този в четвъртък стават често и голяма част от тях са с фатален край. Много човешки животи са спасени благодарение на хеликоптерното спасяване”, коментираха от ПСС – Банско. От там допълниха, че при животозастрашаващи инциденти, ако в акцията се включи хеликоптер, времето на спасителната акция се скъсява в пъти, а шансовете за пострадалия се увеличават. При последната акция, проведена в четвъртък срещу петък, при която пострада тежко руски турист, на спасителите им отне над три часа и половина само да стигнат до пострадалия, а цялата акция продължи над 10 часа. С хеликоптер пострадалият е могъл да бъде спасен и транспортиран до столична болница за около час и половина. 

Последната успешна акция, в която се включи хеликоптерът, бе само ден преди инцидента в Банско, на 26 юни (сряда), когато при тежко ПТП между мотор и джип в Гоце Делчев, пострада 56-годишният неврокопчанин, живеещ в Америка, Румен Траханов-Чомбето. Заради тежките травми, криещи реална опасност за живота на пострадалия, летателният апарат бе използван, въпреки че мъжът не е имал сключена застраховка.

Дни по-рано хеликоптерът участва в друга успешна акция, при която мъж, пострадал при падане от кон, бе транспортиран по въздух от София към родния му град Смолян. 

ЯНА ЙОРДАНОВА

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *