СЛЕД 7 М. СЪДЕБНИ БИТКИ! Новата структура на община Благоевград в сила от днес с общо 117 служители, закриват се дирекции

След 7 месеца съдебни процедури новата структура на община Благоевград влиза в сила от днес. Върховните съдии са се произнесли по делото, образувано от областния управител Бисер Михайлов, който я спори в съда, след като на два пъти на сесии на местния парламент структурата, предложена от  кмета Р. Томов, се гласува с мнозинство. Новата структура предвижда обща численост на администрацията от 117 души, трима заместник-кметове и закриване на част от дирекциите.

Като цяло числеността на работещите в общината се запазва, с малки промени за по 1-2 души в някои отдели. Закрива се дирекция „Устройство на територията“, която се оглавяваше от вече освободения й шеф инж. Ангел Даилов, тя се трансформира в два отдела – „Архитектура, проектиране и строителен контрол“ и „Кадастър, регулация и земеразделяне“, като щатовете се увеличават с 3.

Закрива се и един от отделите в дирекция „Правно-нормативно обслужване и обществени поръчки“. В дирекция „Европейски проекти и програми“ се намаляват щатни бройки. Две нови звена се разкриват в Общинска администрация – „Икономическо развитие“ и „Административно обслужване на Общински съвет“, с по 4 щата всяко.

За юридическото обслужване на местния парламент се обособява отделен щат, за заемането на който ще се търси правист, тъй като доскорошната юристка на граждански договор към ОбС Петя Гюрова е подала молба за напускане.

Председателят на ОбС Андон Тодоров подчерта, че новото административно звено по закон отдавна трябваше да се отдели от останалата администрация, а нормалната работа на местния парламент и подготовката на пленарните заседания се гарантира с наличието на трима служители. За жалост през последните месеци балансът е нарушен заради отпуск по майчинство на една от служителките, коментира А. Тодоров и разкри, че предстоящата сесия на ОбС, насрочена на 11 септември, е пред провал заради недостиг на административен персонал.

„Два мои доклада залежават още от май на бюрото на кмета с искане за назначаване на заместник, когато едната от служителките се разболее или излезе в отпуск, другата физически не може да се справи с огромния обем работа“, обясни той.

Структурата на Общинска администрация се гласува веднъж в пленарна зала на 10 януари, но групата съветници от ГЕРБ настояха пред областния управител за отмяната й, тъй като бе вкарана като извънредна точка, а според тях нищо не налагало спешното й гласуване. Повторно ОбС гласува структурата на 31 януари, а губернаторът върна за преразглеждане решението, като впоследствие го вкара в съда.

ДИМИТРИНА АСЕНОВА

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *