Refan-728×90-July-2019

Специалистката по хранене Ангелика Волфскийл: Не яжте месо след 15 ч., за да отслабнете!

Ангелика Волфскийл вече 30 години помага на своите пациенти с най-различни методи от холистичната медицина: хомеопатия, Шуслерова терапия, енергийна терапия, ирисова диагностика, традиционна китайска медицина, аюрведа и др. Тя е сред най-популярните и квалифицирани лектори по темите „Здравословно хранене” и „Биохимията на д-р Шуслер”. Често идва за семинари и у нас. Преподавател е към Свободния съюз на натуропатите в Германия и ръководител на школата за натуропати SURYA. Книгата ѝ „12-те соли на живота” е един от най-успешните и високо оценени от критиката наръчници по Шуслерови соли в немскоговорящите страни.

Тя е създала своя формула за хранене, която не само помага за намаляване на теглото, но и за лечение на някои хронични заболявания. „Според съвременните стандарти е добре да се храним три пъти на ден, като закуската е най-богата, следва обядът, а вечерята трябва да е най-оскъдна. Тогава е добре да не се яде сурова, а готвена храна, както и да се избягва месото, което по-трудно ще се смели през нощта. Ако то се консумира след 15 ч., това сериозно нарушава чернодробния метаболизъм. Белтъчините остават необработени чак докато черният дроб превключи в 1 ч. през нощта отново на протеинов метаболизъм. Но тогава той получава гнили белтъчини и полага огромни усилия да ги превърне в най-полезни за организма“, обяснява специалистката.

По нейни думи е добре в менюто да има по-малко месо, но повече лимец, просо, елда, киноа, натурален ориз. „При запек ползвайте пшенични трици и избягвайте рафинираните хранителни продукти. Що се отнася до плодовете, хапвайте ги до 15 ч., а след това варени или задушени“, категорична е Ангелика. По отношение на закуската тя съветва да не я пропускаме. „За да се събуди организмът и да се изпълни със сили, се нуждае от калций, желязо, натрий, белтъчини, витамини и въглехидрати. Затова за закуска предлагам слизеста супа от овесени ядки. Тя е подходяща за лечебно гладуване, защото предпазва чувствителната лигавица на устата и стомаха.

Слизестата отвара се приготвя, като на слаб огън се вари около 25 мин с разбъркване 1/8 литър изворна вода с 2 с.л. фини ечемични ядки, овесени ядки, оризови ядки или счукано ленено семе (лененото семе трябва след варенето да се прецеди, за да остане само слизестата течност). Можете да добавите загряващи подправки като канела или карамфил. Супата се вари с биомляко или с вода. По ваш вкус я направете солена или сладка. След добре сдъвканата слизеста супа от овесени ядки можете да хапнете още 1-2 филии хляб и най-добре приготвени на тостера.

Препоръчвам ви на закуска да пиете с дъвчене по 1 чашка млечнокисело ферментирал сок (напр. цвекло) – разбира се, и билков чай или кафе от зърнени култури“, казва специалистката по хранене. Обядът по нейния модел трябва да е между 12:30 и 14 ч. и да бъде топла храна. „Бъдете пестеливи със сирената и сметаната. Откажете се от сладък десерт веднага след основното ястие. Хапнете го по-късно към следобедното кафе. Добре е вечерята да е между 18 и 19 ч. според биологичния ритъм на организма“, допълва Волфскийл.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *