Тиквените семки и многобройните ползи за здравето

Тиквата е типично есенно ястие, което е полезно за имунната система и за здравето на кожата и костите. Но има една част от нея, която носи още повече ползи за вашето здраве – това са тиквените семки. Те са вкусни, стават за следобедна закуска и мезе и ще повлият добре на организма ви. Вижте кои са ползите от хапването им, според “Health”.

Богати са на магнезий, желязо и цинк

Суровите тиквени семки са чудесен източник на някои важни минерали – магнезий, манган, желязо, цинк и мед. Магнезият подобрява качеството на съня и настроението, а манганът заздравява костите и кожата. Желязото и медта ви зареждат с енергия, а желязото и снабдява клетките в тялото с кислород. Цинкът пък помпа имунитета и е добър за здравето на кожата, и за зрението.

Пълни са с антиоксиданти

Семките са богати не само на минерали, но и на антиоксиданти, като каротеноиди и витамин Е. Антиоксидантите намаляват възпаленията и забавят стареенето. Те пазят и от хронични заболявания.

Имат полезни мазнини

Те са едни от най-добрите източници на омега-3 мастни киселини. Ако не обичате мазна риба, като сьомгата, заложете на тези ядки. Омега-3 мастните киселини пазят сърцето и ни защитават от възпаления.

Контролират нивата на кръвната захар

Тези ядки са бедни на въглехидрати и са добър източник на растителен протеин. Проучвания доказват, че хапването на тиквени семки може да предпази от диабет тип 2. Те подобряват регулирането на инсулина.

Помпат имунитета

Освен, че са богати на цинк и желязо, които подсилват имунната система, тиквените семки имат антивирусни и противогъбични свойства.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *