Тол системата ще заработи тестово от 16 август, следват срещи с бранша

Около 70 на сто от тол системата, която скоро ще заработи по българските пътища, вече е готова. Оценката е на австрийската фирма-изпълнител, която произвежда и устройствата за таксуване на камионите. Сега, камиони, автобуси и други машини над 3 тона и половина се движат с винетки. От средата на декември досега са продадени над 1 милион, а от тях в държавата са влезли около 57 милиона лева, съобщава Нова ТВ.

На стъклото на Христо е закрепена цяла Европа. От 18 години е международен шофьор и е подготвен да плаща навсякъде, но най-скъпо му е в Сърбия.

“Всяка система, докато влезне, дава някакви дефекти. Не ми се е  случвало да ме глобяват, но съм чувал колега, че са го глобили 180 евро – спира, пита полицай откъде да си купи, а той му казва да отива и да си взима от бензиностанцията. Той отива, спират и го питат защо си се качил, без да си се таксувал”, каза Христов.

Организацията на нашата тол система още не е избистрена до край, но оборудването е готово. Елементите на тол системата са произведени във Виена – от тук са сензорите, камерите и оборудването за бъдещото таксуване по българските пътища. Годишно излизат 5 милиона устройства като тези, които са вече у нас.

Системата би трябвало да хваща всеки без платена тол такса на 15 метра диаметър. Разказва Маркус – един от австрийските инженери, които работят с България. “Само докато сме паркирали, вляво вече минаха нарушители. Това е бялата кола отпред, а тук се изписва датата, часа и колко евро ще е глобата – при нас е 220 евро”, каза инженерът по тестването на системата Маркус Аренд. 

В Австрия тол таксата за тежкотоварните заивси от превозното средство, дали се минава през планини или тунели.

“Взимаме предвид инфлацията, всяка година – такъв е законът, а на всеки няколко години има преизчисляване, за което се гледа колко сме вложили в пътища”, каза още техническият управляващ директор на пътната агенция на Австрия Берндт Датлер. 

И у нас различно ще се таксуват тежкотоварните, според тоновете.

Таксите ще зависят и от броя на осите и екологичния клас. Специална схема ще има и за автобусите. Според международните шофьори, най-честно е високотехнологичните да плащат по-малко.

“Правопорционално, ако тя бъде 20 стотинки на километър, това ще бъде увеличението и на услугата. По-скоро ще наблюдаваме известно свиване на услугите от страна на превозвачите”, заяви изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.

“Зависи от политиците и от социално-икономическите фактори какви ще са тарифите, но мисля, че по-скоро ще са по-ниски от средноевропейските”, добави изпълнителният директор на фирмата изпълнител Михаел Вебер. Следващите разговори между властта, бизнеса и превозвачите за тол системата ще са в сряда и петък

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *