Три неща, които се случват в тялото, когато спрете хляба

Уханен, топъл, намазан с билково масло… Хлябът присъства всекидневно на трапезата ни. Въпреки че консумацията му има редица ползи за здравето, не бива да забравяме, че от голямо значение е какво е неговото качество, както и качеството на продуктите, с които е направен. Някои предпочитат да го месят у дома, на ръка или в хлебопекарна, залагат на висококачествени брашна, между които и такива без глутен. Разбира се, не всеки може да отдели време, за да си направи качествен домашен хляб. В следващите редове споделяме три промени, които се случват в тялото ви, когато спрете или намалите консумацията на хляб съдържащ глутен.

Кожата ще подобри състоянието си
Със сигурност сте чували израза „красотата започва отвътре“ и това е самата истина. Храната, която консумираме всекидневно се отразява на нашето здраве, а това винаги си личи отвън. Като най-голям орган в човешкото тяло, кожата винаги подсказва, когато нещо в тялото ни е извън баланс. Така например, някои хора имат хранителна чувствителност към хляб и тестени изделия, съдържащи пшеница и други пшенични продукти. Това състояние е известно като непоносимост към пшеница и симптомите на непоносимост към нея, могат да варират от простото подуване на корема до по-неприятни състояния като акне и дерматит. Много хора с лактозна непоносимост се отказват от консумацията на млечни продукти, за да подобрят своето физическо състояние, включително и здравето на кожата си. Подобни ефекти върху състоянието ѝ се наблюдават и когато консумацията на бял хляб и хляб съдържащ глутен бива ограничена. Кожата има по-здрав вид, възпалението намалява.

Ще намалите обиколката на талията
Имате коремче, а бихте искали да свалите няколко сантиметра от талията си… Пробвали ли сте да изключите глутеновия хляб от менюто си? Причината много консумиращи хляб да имат мастни натрупвания в областта на талията също често се дължи на непоносимост към пшеницата, за която дори и не предполагат. Хлябът е въглехидратна храна, с висока степен на обработка, съхраняващ се в организма като излишни мазнини. Въглехидратите имат способността да задържат вода. Затова, когато преминете на диета, в която няма от любимите ви въглехидрати, първо се разделяте с излишните течности.

Повишаване на енергийните нива
Когато консумираме въглехидрати мозъкът ни освобождава химикали, които ни карат да се отпуснем. Забелязали ли сте как след консумацията на високовъглехидратна храна като хляб, сладкиши, вафли, рязко се понижава енергията ни. Ставаме по-мудни, сънливи. Тестените изделия, в това число и хлябът, са храни с висок гликемичен индекс. Те повишават нивата на кръвната захар, което първоначално ни кара да се чувстваме по-енергични. Но с тези нива се покачват и стойностите на инсулина, който трябва да ги регулира. Скоро след това настъпва и умората, а също така и се увеличава желанието отново да хапнем нещо. Изключвайки високовъглехидратните храни от менюто си, бихме могли да балансираме нивата на кръвната захар и инсулина и да запазим енергийните си нива в норма.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *