Търговците в Разлог отчитат огромен спад на продажбите в навечерието на Коледа

В навечерието на Коледа търговци отчитат в пъти по-малко продажби в сравнение с предходните години. Те отдават това на безработицата и страха у хората за бъдещето. Освен спад в продажбите се наблюдава и ограничения в бюджетите. Докато миналата година клиентите са заделяли  по около 50 лева и повече за покупка, сега повечето пазаруват докъм 20 лева.

„Пазаруването е много слабо. Като се има предвид, че и сезонът в Разлог е слаб, почти няма такова. Не можем да кажем, че имаме много клиенти. В сравнение с миналата година разликата е огромна. Покрай Коледа и Нова година традиционно има много туристи в Баня, Банско, Добринище, Разлог, но сега външните хора ги няма и това, естествено, се отразява върху продажбите много. Комуникираме и с други колеги в града, и всички споделят, че и при тях положението е тежко. Наблюдават се и ограничения в бюджетите. Купуват се по-евтини неща в сравнение с минали години – чорапи, ръкавици, шапки, търсят се необходими неща и по-практични“, сподели Роза /вдясно на снимката/, която е продавач-консултант в магазин за спортни стоки. 

Търговци споделят още, че традиционно седмицата преди Коледа е период за пазаруване и те почти нямат време за почивка, тъй като потокът от клиенти е непрекъснат. Тази година хората са много малко, продажбите ограничени до минимум, а в някои дни реализират едва по две-три. Хората ограничават дори и броя на подаръците. Докато през миналата година са купували и за приятели, сега са се ограничили само с подаръци за членовете на семействата си.

Според търговците онлайн пазаруването също се отразява на продажбите. В сегашната ситуация и наложените ограничения те предпочитат да поръчат онлайн и да им се достави до вратата, отколкото да обикалят по магазините в търсене на подходящия подарък. Така ограничават и контактите си с много хора.

Не може да се каже какъв е процентът на хората, които пазаруват онлайн, но явно не е малък, тъй като куриерските фирми отчитат увеличен обем работа при тях – повече поръчки и респективно повече доставки. Много от сайтовете за онлайн търговия пък отправят предупреждения за забавяне на доставката заради увеличения обем на поръчките.  

ЯНА ЙОРДАНОВА

Коментар с Facebook

loading...

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *