Утре отварят офертите за изграждането на участък от АМ „Струма“ през Кресненското дефиле

Утре – 15 февруари, се отварят офертите в обществената поръчка за избор на изпълнител за проектиране и строителство на 13,2 км от автомагистрала „Струма“, в участъка между Кресна и Крупник. Това е платното в посока Кулата – София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе.

Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г., съобщиха от пресцентъра на Агенция “Пътна инфраструктура”.

Цялата близо 24-километрова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два лота – 3.2.1 и 3.2.2, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на оперативната програма до 2023 г.

На 15 февруари се отварят офертите за лот 3.2.1 – от км 375+860 до км 389+100, и прилежащите пътни връзки. Индикативната стойност на поръчката е 444 796 305 лв. без ДДС. Лот 3.2.1 е с дължина 13,2 км. В участъка ще бъдат построени 3 тунела – „Симитли“ /211 м/, „Ракитна“ /1 135 м/ и „Стара Кресна“ /1 052 м/. Съоръженията ще бъдат със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н.

Ще бъдат изградени 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, както и 3 надлези и подлези. Достъпът до трасето ще бъде осигурено чрез 3 пътни възли: Пътен възел „Полето“ при км 379+470, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Брежани и Полето, както и включване в автомагистралата в посока София.

Пътен възел „Мечкул“ при км 384+230, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Мечкул и Брежани, както и включване в автомагистралата в посока София.

Пътен възел „Стара Кресна“ при км 387+620, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Стара Кресна, Ощава, както и включване в автомагистралата в посока София. Офертите за лот 3.2.2 се приемат до 17,30 ч. на 18 февруари (понеделник) и ще бъдат отворени на следващия ден. Дължината на отсечката е 10,4 км. В лот 3.2.2 е включен и обходния път на Кресна, който е 5,5 км.

При обхода на града ще бъде изградена и площадка за отдих, която ще бъде с електричество, вода и канализация. От нея ще има и връзка с населеното място Кресна.

В лот 3.2.2 ще бъдат построени 4 тунела – „Тисата“ /171 м/, „Света Неделя“ /1,3 км/, тунел „Кресна 1“ /358 м/ и „Кресна 2“ /230 м/. Те ще бъдат с инсталации и системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. В участъка ще има 11 виадукти с приблизителна дължина 5 км, както и 9 надлези и подлези. Чрез пътен възел „Кресна“ – при км 401+640, ще се осигурява достъпа в посока Кулата, София, път I-1. Индикативната стойност на обществената поръчка за лот 3.2.2 е 430 525 209 лв. без ДДС.

Срокът за изпълнение на всяка от обществените поръчки е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство. Офертите за лот 3.2.1 се отварят утре – 15 февруари, от 14 ч. в сградата на АПИ.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

7 Коментара

  1. Кое им е сериозното?

    И кое им е сериозното?! …А кой е казал, че са несериозни? Борисов веднъж ги изважда от поръчките, после ги вкарва отново. Сигурно това значи – сериозна фирма!

    Отговор
  2. MITE ZAEKO

    Сериозна фирма, сериозно минало, сериозно реноме … не ги бутнаха и гадните комунисти. Джи Пи са наистина добри

    Отговор
  3. ДАНЧЕВА

    Туй е много добре за всички нас! Джи Пи са сериозни и ще се справят добре, поздравления

    Отговор
  4. ПЕЧЕНКО

    Джи Пи са наистина сериозни, имал съм взимане даване с тях и съм доволен, само добри неща мога да кажа

    Отговор
  5. Танчо

    Съгласен съм напълно с вас момчета. Джи Пи са коректни пичове и заслужават да печелят големи приекти

    Отговор
  6. Министеро

    Изключително добро време за родните строители – една сериозна фирма като Джи Пи спечели ключов проект за тунела при Железница, това е много добре

    Отговор
  7. Доньо

    Ще кажа следното – за всички е супер, че Джи Пи спечели проекта да прави Железница! Това е много добре

    Отговор

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *