Топ теми

Учителят по рисуване Евгени Серафимов от Кюстендил: Изолацията подобри семейните отношения, бяхме забравили какво е родител да учи с детето си

Учителят по изобразително изкуство от Кюстендил Евгени Серафимов продължава с онлайн уроците си по рисуване, след като със заповед на здравния министър срокът за дистанционното обучение се удължи.

„Аз подкрепям мерките, но има неща от ежедневието, които ми липсват като хоби. Липсва ми танцовата зала, кюстендилци знаят, че освен да рисувам, което е моя професия, обичам народните танци. Вече почти месец всички танцови клубове в Кюстендил затвориха веднага, съобразявайки се с указанията. Така е редно. Не може да не ни липсва, но всъщност има и алтернативни форми в днешно време, помагащи ни тази изолация да бъде по-лесно смилаема. Ние в последните 7-8 години се чудехме защо толкова много се развиват социалните мрежи. Сега те станаха по-генерален и абстрактен план да си помогнем да се справим с това изпитание. Защото всичките тези форми на общуване чрез технологиите ни помагат да оцелеем днес. Помагат ни на мен и на учениците да не прекъснат и да не занулят учебната година”, каза Евгени Серафимов.

Като предимство на изолацията той посочи подобряване на семейните взаимоотношения. „Родителите никога не сме били толкова близо до децата си. От години не се беше случвало родител да учи с детето си. Ние виждаме как в училище все повече се налага целодневната форма на обучение, т.е. детето отива сутринта, следобед си готви домашните и вечер се прибира вкъщи. В днешно време сега, при изолацията, ние можем да обърнем повече внимание един на друг”, убеден е Серафимов.

Както повечето български учители, той преподава онлайн. „Аз се радвам, че всички училища в Кюстендил казаха: Да, ще се справим с дистанционното обучение. Това се отнася за цяла България и независимо колко телефонни разговори ни бяха необходими, за да се свържем с всички родители, с всички ученици, да се регистрираме в новите платформи, да измислим новите форми на преподаване и контрол, още първия час бяхме готови. Моето училище работеше на пълни обороти. Нямаше клас, който да не присъства, и учител, който да не води урока си. И нямаше материя, която да изостава. В интерес на истината това изпитание беше форсмажорно. Когато се правят промени в образованието, ние сме консервативна сфера, много трудно идват, но в случая тази необичайна ситуация показа, че сме готови”, каза учителят.

Според Серафимов този нов начин на преподаване на рисуване има полюсни страни. „В много отношения образованието ще отчете позитивите на тази форма  на обучение. Има предмети като моя – рисуването, които са облагодетелствани, защото тук много лесно може да се обяснява с включването на живо, с показването – показах една сложна техника, за която е необходимо всички да ме гледат. В клас това е много трудно – 28 деца да се съберат и да гледат моите ръце. Докато тук аз се включвам и децата ме гледат”, каза Серафимов.

На децата обаче училището им липсва, много от тях споделят, че им е по-приятен живият контакт със съучениците и с учителите.

ГЕРГАНА ИВАНОВА

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *