Храна за сърцето: 10 продукта, съдържащи много калий

Калият е жизненоважен за предотвратяване на сърдечно-съдови заболявания. Помага за регулиране на кръвното налягане, намалява риска от инфаркти и инсулти.

В допълнение, този микроелемент е от съществено значение за здравето на костите.

Признаци, че в тялото има недостиг на калий

Има симптоми, които трябва да ви накарат да се консултирате с лекар.

  • Мускулна слабост, летаргия, хронична умора, спазми (особено през нощта), апатия;
  • Персистиращ оток – при липса на калий в организма се натрупва натрий, който задържа влагата в тялото;
  • Разлики в кръвното налягане;
  • Запек;
  • Виене на свят.

Недостигът на калий често се наблюдава при хора, които се занимават интензивно със спорт, жени, които са пристрастени към диуретици и слабителни, както и при тези, които спазват диети и имат небалансирано хранене.

Дневната норма на калий е дозировка 2000 – 2500 mg. За тези, които се занимават интензивно със спорт и тежък физически труд, дозировката може да се увеличи до 5000 mg.

Храни, богати на калий

Бял боб – на всеки 100 г варен боб се съдържа около 390 мг калий. Дозировката е отлична, но въпросът е дали можете да ядете толкова боб, за да си осигурите ежедневен прием на микроелементи. Освен това бобът съдържа много фибри, тиамин, фолат, желязо, магнезий и манган.

Нахут – съдържа 718 mg калий на 100 g. Добре е понякога да си правите фалафел или салати с нахут.

Фъстъци – в суровите ядки се съдържат 705 mg калий на 100 гр. При пърженото количество микроелементи намалява до 630 mg. Важно е да ядете фъстъци без сол, защото натрият е най-лошият враг на калия.

Картофи – както обикновените, така и сладките картофи са отлични източници на калий. Само един печен картоф с тегло 300 г ще ви осигури една трета от дневния прием на микроелементи. Но е важно да запомните, че основното му количество се съдържа в кожата. Затова картофите трябва да бъдат добре измити.

Цвекло – нашата домашна суперхрана. 100 g съдържа 288 mg калий, което е 12% от дневната стойност. Освен това цвеклото е източник на фолати, манган и антиоксиданти.

Магданоз, крес, килантро, стръкове целина, спанак, киселец – Могат да снабдят тялото със 17 до 30% от необходимото количество калий на всеки 100 гр. Освен това са ценен източник на калций.

Банани – може би не най-щедрият плод, но и много вкусен. Един средно голям банан съдържа около 422 мг калий. Въпреки това, фитнес треньорите се бунтуват срещу него, защото съдържа много захар.

Авокадо – този уникален продукт съдържа не само здравословни мазнини , но и бездна от жизненоважни микроелементи. Едно средно авокадо ще ви осигури 20% от дневната ви нужда от калий. Освен това ще обогати организма с фибри, антиоксиданти, витамин С, витамин К, витамин В6, фолиева и пантотенова киселина.

Сушени кайсии и сушени праскови – колкото по-несимпатични изглеждат, толкова по-добре. Това означава, че са били изсушени по естествен начин, без да се накисват в захарен сироп.

Морски водорасли.

Гъбите също съдържат много калий , особено белите. 100 г сушени гъби съдържат почти 4000 mg микроелементи./zdrave.to.

Коментар с Facebook

loading...

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *