Хранителните навици на българина – ядем по-малко хляб, прекаляваме със захарта

Данните на Националния статистически институт показват, че българинът пуши повече, но пие по-малко. Докато преди средно на месец сме пушели по 56 цигари, днес бройката скача на 71.

За сметка на това консумираме по-малко алкохол. Преди 10 години сме изпивали по 2,5 литра на месец. Днес падаме под 2 литра.

Данните показват още, че хлябът вече не присъства толкова често на нашата трапеза. Консумацията му е намаляла с 24%. През 2008-ма всеки един от нас е изяждал по 9 кг. и 200 гр. хляб месечно, докато сега на масата си слагаме от насъщния по 7 кг.

В сравнение с миналото, днес използваме много повече захар. Консумацията й е нараснала с над 100%. За първите три месеца на тази година българинът е погълнал със 183% повече захар, отколкото 10 години по-рано – 1 кг. 700 гр. сега срещу 600 грама преди десетилетие. Изядените яйца пък са почти три пъти повече – от 10 броя месечно преди 10 години, на 37 сега.

„Като един бивш състезател, мога да кажа, че това, с което се хранехме едно време бяха храните които са най-простите – яйца, месо, зеленчуци, хляб. Днес на пазара навлизат много храни – най-лесно е да отидеш във верига за бързо хранене и да се наядеш набързо или да започнеш да пиеш протеинови напитки. Това е нож с две остриета”, коментира фитнес инструкторът Мартин Гергов пред Нова ТВ.

Според него трябва да наблягаме на най-простите храни. „Това на първо място са яйца, место, зеленчуци, хляб. Относно алкохола – ако не прекаляваме с него, няма проблем ,той дори ни помага”, посочи още Гергов.

„Притеснително е, че прекаляваме със захарта. Като цяло у нас и по света се цели намаляване на въглехидратни храни. Когато децата консумират много захар това води до влошаване на техния имунологичен статус. Бих апелирала когато човек се храни да има повече плодове и зеленчуци и пълнозърнест хляб, а не сладкиш и други неща с добавена захар”, коментира диетологът д-р Мария Николова.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *