Храните, с които ще се чувствате сити за по-дълго време

Когато се опитвате да свалите излишните килограми, тогава е съвсем естествено да решите да намалите количеството на консумираната храна, но постоянното чувство на глад се явява една от причините, поради които можете да се предадете бързо.

Въпреки това, вие можете да заситите глада си, но без да консумирате продукти, които са богати на калории. Всъщност яденето на определени храни изпраща сигнал до мозъка ви, че сте яли и успокоява апетита ви, а ето и кои са те:

Ябълки

Фибрите, които се съдържат в този плод, са важна част от здравословното хранене. Те ви помагат да се заситите и подпомагат храносмилането, както и да се контролира захарта в кръвта. Вие можете да получите фибри от различни ценни зеленчуци и плодове, както и в качеството на различни витамини.

Авокадо

Съгласно последните изследвания. които са публикувани в Nutrition Journal, употребата на половин авокадо по време на обяд може да ви помогне да се чувствате сити за дълго време. Жените, които консумират авокадо се чувстват на 22% по-удовлетворени и са имали на 24% по-малко желание да се хранят веднага след обяда си, а именно в сравнение с тези, които са заложили на висококалорийното хранене.

Супа

Според изследванията на Penn State хората, които са изпили чаша нискокалорична супа на основата на бульон до обяд, са съкратили приема си на калорийна храна на 20%. Супите могат да ви помогнат да притъпите апетита си, тъй като заемат много място в стомаха ви, като така ви карат да се чувствате сити за по-дълго време, като в същото време тази храна не е с висока калоричност.

Солени продукти

Кимчи, солените краставици или зеле, както и другите подобни продукти съдържат така наречените късоверижни мастни киселини (SCFA) и според изследването те спомагат да се укрепи връзката между стомаха и мозъка. SCFA стимулира изработката на хормони, които преминават кръвно-мозъчната бариера и подобряват предаването на сигналите на апетита. Също така, тези продукти съдържат много полезни пробиотици и бактерии, които помагат на храносмилането. Според някои експерти, пробиотиците могат да помогнат и при намаляването на теглото.

Тъмен шоколад

Когато икате да си хапнете нещо сладко, тогава ще ви е достатъчно едно парченце тъмен шоколад. Той може да помогне при намаляването на кръвното, като същевременно с това защитава сърцето и мозъка. Според изследванията, които са публикувани в Nutrition & Diabetes, тъмният шоколад ще ви помогне да се намали желанието ви да изядете нещо сладко или солено. Фактически участниците са употребявали на 17% по-малко калории по време на хранене, след като са консумирали тъмен шоколад.

Орехи

Това е още една храна, която може да ви помогне да се чувствате сити за по-дълго време. В изследванията на British Journal of Nutrition жените, които страдат от затлъстяване, които са консумирали този продукт, са се чувствали по-сити за няколко часа. Именно затова, ако искате да намалите теглото си, тогава орехите ще ви помогнат много в тази задача, тъй като те са богати на ненаситени мазнини, а също така белтъци и фибри.

Овес

Тя ще ви помогне да се чувствате сити за по-дълго време, като според последното проучване хората, които са консумирали сутрин овесена каша с мляко са се чувствали сити за по-дълго време и обядът им е бил по-лек. Причината за това е, че овеса съдържа много фибри и протеини, както и повече бета-глюкан, които са много полезни и за сърцето.

Както и сами виждате, ако искате да свалите излишните килограми, не е задължително да се измъчвате и да намалите значително порциите си. Достатъчно е да се научите да планирате вашето дневно меню, да се храните здравословно, както и да консумирате различни храни, които ще ви помогнат да се чувствате сити за по-дълго време.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *