Храни, в които има прекалено много сол

Солта влиза в съдъжанието на почти всички храни, които хапваме. Много трудно е да я избегнем, и до една степен, това не е проблем. Организмът се нуждае и от сол, за да извършва определени функции, но ако поемаме прекалено много, може да има лош ефект. Нуждаем се от около 6 грама сол дневно, това е една чаена лъжичка. Очевидно е кои са най-солените храни – снаксове, чипсове, пуканки, храни, които се претоплят в микровълновата. Ето и в кои други храни може да има повече сол, според британския “Cosmopolitan”.

Песто

В последните години пестото стана хит и е направено от сравнително полезни продукти. Но не е препоръчително да използвате този сос към пастата често, тъй като традиционно около 50 грама песто съдържат 1,6 г. сол.

Сирене

Определени видове сирене могат да са прекалено солени. Затова, залагайте основно на рикота, котидж сирене или кварт. Това означава, че не трябва да поемате чедър, сирене Бри, сирене Фета и пармезан.

Бисквити

Изненада, сладките бисквитки също могат да съдържат много сол! Тортите, зърнените закуски и някои видове хляб – те също влизат в списъка на най-солените храни.

Суши

Сушито се води здравословна храна, но е пълно със сол заради соевия сос и рибата. Ако много ви се хапва, поне опитайте да избягвате соса.

Наденички

Зимата е сезонът на наденичките – те присъстват на празничните трапези и на коледните базари. Ако сте прекалили с тях през последните месеци, това е навредило на организма ви. Надениците са богати на мазнини и само две свински наденички ви набавят около 36% от дневното допустимо количество сол.

Сандвичи

Заради забързаното ежедневие, много хора хапват сандвичи за обяд или вечеря. Обикновено, сандвичите в магазините и веригите за бързо хранене са пълни със сол, заради използваният хляб, консервантите и сосовете.

Коментар с Facebook

loading...

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *