ЧИТАТЕЛИ ГНЕВНИ СИГНАЛИЗИРАТ! Изкъртени павета грозят централните площади на Благоевград, застрашават пешеходци, велосипедисти и деца с тротинетки

Отлепени павета и празни дупки, където паветата са извадени, грозят централните пешеходни зони на Благоевград и създават опасност от инциденти, сигнализират в „Струма” граждани. Няколко „петна“ със скупчени до тях павета, чакащи някой да се погрижи и да ги върне на мястото им, „бодат“ от месеци очите на благоевградчани и гостите на града на площад „България“ пред МОЛ „Ларго“ и на границата на пл. „Измирлиев“ пред общината, където бе обновена настилката при мащабния ремонт преди 3 г., и пл. „Хр. Ботев“ пред пощата. Неравностите са опасни не само за пешеходците, но и за децата с тротинетки и велосипеди.

Проверка на „Струма“ установи, че няма фирма, ангажирана постоянно с ремонта на декоративните плочи и павета в пешеходната зона на Благоевград. Последно декоративните настилки в централната градска част, но само в най-критичните зони, се ремонтираха през 2018 г. по време на управлението на кмета Ат. Камбитов. За подмяната на потрошените плочки тогава бе ангажирана благоевградската фирма на баща и син Шимбови „Диана 7“, които същата година бяха спечелили и обществена поръчка за поддръжка на тротоарите за срок от 3 г.

Тази зима за ремонта на тротоарните настилки в общината бе ангажирана фирмата на Николай Динков-Нинджата „Вип Трейд енд Билд“ ЕООД. След неуспешно проведена обществена поръчка работата й бе възложена с пряко договаряне, като срещу сумата от 219 872 лв. управителят е задължен да прави ежеседмичен обход на уличната мрежа и да следи състоянието на тротоарните настилки, а при наличие на дефекти трябва да сигнализира в общината. В ангажиментите обаче не е включена поддръжката и подмяната на настилката в пешеходната зона.

Припомняме, че преди дни общинският съветник Кирил Илиев внесе предложение до кмета с искане за увеличаване на таксите за движение в централната зона на Благоевград на инкасо автомобилите и на охранителните фирми, които основно трошат плочките, тъй като цената, която в момента плащат, е нищожна и не стига да се ремонтират редовно потрошените настилки. Искането на К. Илиев е охранителите от 60 лв. на месец да започнат да плащат по 180 лв. за 1 автомобил, а таксата за инкасо колите да се увеличи от 120 лв. на 500 лв. месечно.

Факт е обаче, че още по-опасни са камионите с техника, които почти при всеки концерт или друго мероприятие но общината „газят” през площада, за да стоварят тежките елементи за сцената и техниката. Друг е въпросът кой им разрешава?!

ДИМИТРИНА АСЕНОВА

Коментар с Facebook

loading...

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *