Refan-728×90-July-2019
Refan-728×90-July-2019
Refan-728×90-July-2019

Ядките борят напълняването

С порастването и съзряването, тялото на всеки се променя. С нарастването на възрастта все по-бързо се качват килограми, а и бързите закуски стават все по-популярни и те също спомагат напълняването.

Оказва се, че да замените вредните пържени и тестени храни с ядки е най-доброто решение. Проучване на университета “Харвард”, обхванало 300, 000 души, показва, че тези, които са хапвали 14 грама ядки на ден, напълняват по-бавно и за тях е по-малко вероятно да страдат от затлъстяване.

Ако обичате да хрупате чипс или снакс между основните хранения, просто ги заменете с ядки, за да свалите излишните килограми.

“Една от причините, поради която ядките помагат на хората да регулират теглото, е, че те ни засищат”, коментира диетологът Джулиет Келоу пред британското издание на “Cosmopolitan”.

Повечето ядки съдържат много фибри, което ни помага да останем сити. Например, 28 грама бадеми съдържат 3,5 грама фибри. “Освен това, ядките ни осигуряват протеин, които също помага да се чувстваме заситени, след като сме хапнали”, казва специалистът.

Това, че ядките са хрупкави, също ни засища. “Храните с твърда текстура, като ядките, трябва да се дъвчат повече и остават в устата ни по-дълго от меката храна. Това стимулира сетивата, които отговарят за ситостта”, обяснява Келоу.

Ядките са калорични, защото са мазни, но това са полезни мазнини, които са необходими на организма, затова не се притеснявайте от посоченото съдържание на калории на пакета с ядки.

Те ви осигуряват важни витамини и минерали – калций, желязо, магнезий, фосфор, цинк, мед, манган, калий, витамините B1, B2, B3, Е, фолиева киселина.

Затова, когато сте гладни, заложете на ядки, които ще подействат добре и на здравето, и на теглото ви, а не на традиционните чипсове и сладкиши, които са пълни със захар, сол и вредни мазнини и не съдържат протеин и витамини.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *