Търговци се оплакаха: От понеделник сме без мрежа, търпим загуби, от „Виваком“ казаха,че ще е така до 19 декември
Абонати на „Булсатком“ в Благоевград от няколко дни са без интернет. Достъп до мрежата няма на различни места – от центъра до кв. „Грамада“, което взриви недоволство сред потребителите на платената услуга. Хората от бизнеса се оплакаха в редакцията на „Струма“, че откакто останали без интернет, ежедневно звънят на телефоните на „Виваком“, компанията, която придоби след сделка „Булсатком“, но проблемът така и не е решен. Сред потърпевшите са работещите в копирно студио на ул. „Арсений Костенцев“.
„От понеделник сме без интернет. Обаждаме се на централата на „Виваком“ и оттам постоянно лъжат, че ще изпратят хора. Накрая заявиха, че до 19 декември въобще да не очакваме. Не стига че не дават информация, но започнаха да се държат и нагло. Да, интернет услугите са евтини, но след като си плащаме, са длъжни да ги доставят. Освен копирни услуги, ние успоредно изпълняваме дейност, свързана с недвижими имоти. Търпим загуби, това може да са парите за целия ни месец, защото много от нещата обслужваме през интернет”, заяви Йорданка Ангелска и добави, че за да не закъсва работата, използва личния си телефон. „Но на телефона не мога да видя в пълен обем информацията, която качвам. Понякога се допускат грешки или автоматично се променя. Много по-трудно е да се работи от малък екран, отколкото на голям. Не мога да си видя всичките писма на електронната поща, защото ни пускат по 50 имейли спам. Де факто 90% от работата ни се спъва. Основно се опитвам да работя от вкъщи, но това не е нормално. Губим връзката с клиентите и когато става въпрос за недвижими имоти , може да претърпим загуби от 1000 до 5000 лв. само в този период”, категорична е Йорданка Ангелска.
Колежката й Милена Миленкова допълва, че всеки ден търсят комуникация с „Виваком“. „Преди час и половина разбрахме от собственичката на фирмата ни, че са казали въобще да не си правим някакви илюзии за интернет преди 19 декември. Щели да ни обезщетят за времето, в което сме били без интернет с таксата. Това обезщетение ли е? Не ме устройва! Аз мога да губя на ден по 100 лв. Опитваха се да ни убедят, че фирменият интернет бил много евтин и нямаме право да се оплакваме. Аз вече написах жалба до „Виваком“ и до Комисията за защита на потребителите”, каза Милена Миленкова. Тя добавя, че без интернет останали и други търговци на улицата, както и бивши абонати на „Булсатком“ в кв. „Грамада”, които останали без телевизия. „Стана ми жал за моя познат от кв. „Грамада”, възрастен вдовец, който сега няма телевизия. Опитах се да му помогна, но нищо не става. Говори се, че бившите служители на „Булсатком“ са съкратени, а тези във „Виваком“ са малко и затова не могат да насмогнат”, заяви Милена Миленкова. Без интернет е и табачето на кьошето на съседната ул. „Петко Д. Петков“. Младата продавачка казва, че няма мрежа от 1 седмица, но тъй като работата й не била свързана с интернет, това не й пречи. Единственото неудобство било, че нямало откъде да си пусне музика.
Без интернет обаче не може да работи офисът на „EasyPay“ на същата улица, тъй като всички парични преводи минават през мрежата. Жената, която работи там, е поставила в средата на помещението подвижна информационна табела, че няма интернет. „Съседите казаха, че интернетът е спрял в събота след 13.30 ч. Ние като дойдохме на работа в понеделник – нямаше. Оттогава правим опити да се свържем с „Виваком“, но никой не се обажда. Други са продължили да звънят, за да питат как да си изтеглят ДДС- то, но безуспешно. Просто да обяснят на хората, че за момента няма да го поправят или няма да ни помогнат. От други клиенти разбрахме, че нещата са сложни и затова решихме да преминем към друга компания и очакваме да ни свържат“, разказа служителката от офиса на „EasyPay“.
На официалната страница на „Виваком“ няма уведомление за клиентите за някакви технологични проблеми. Но имаше съобщение към абонатите на „Булсатком“, че от 10 юли 2024 г. компанията е станала част от семейството на „Виваком“ и това обединение ще донесе много нови възможности за още по-добри услуги, повече съдържание и достъп до най-новите технологии.
БЕТИНА АПОСТОЛОВА
ами ако има мобилен да си пусне телефона в режим mobile hotspot and tethering ….