АПИ дължи на „Грома Холд“ 99 млн. лв., пари за борча в бюджета няма

99 102 017 лв. дължи държавата на регистрираната в благоевградското с. Бело поле фирма „Грома Холд“, става ясно от огласения вчера от Агенция „Пътна инфраструктура“ списък с фирмите, на които не е успяла да се издължи.

Задълженията към строителната компания са за поддръжката на пътищата в областта, която формираното от нея ДЗЗД „Пътно поддържане област Благоевград 2018“ извършва от няколко години.

Още през лятото на 2015 г. сдружението, включващо тогавашната „Агромах“ ЕООД /днес „Грома Холд”/,  „Благоустройствени строежи“ ООД – гр. Благоевград на Иван Николов и гоцеделчевската „БКС“ ЕООД на Руен Кирев, спечели поръчка за превантивно, текущо, зимно поддържане и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации на републиканските пътища на територията на областта. За последно през 2019 г. ДЗЗД-то бе единствен кандидат в същата процедура и я спечели за 5 г.

В отпусканите суми всяка година се калкулира и стойността на 15 000 тона пясък, 3200 тона сол, 47 това химически вещества, които са нужни на фирмата за зимната поддръжка на 717-километровата пътна мрежа.

От близо 40 фирми, с които АПИ не се е разплатила, „Грома Холд“ е втора по размер на задължението.

Най-голяма е сумата, дължима от АПИ на държавната „Автомагистрали“, която прави магистрала „Хемус“ – очакваният превод е в размер на 171 млн. лв.

Другата фирма в Югозапада, на която държавата бави плащанията, е „Пътища Перник“ ДЗЗД, което очаква 6 510 544 лв.

Общо задълженията на агенцията към различни фирми за текущ ремонт и зимно поддържане на пътищата възлизат на 741 млн. лв.

Миналия месец служебният министър на МРРБ Виолета Комитова обяви, че пари за пътища в хазната няма. Няма и яснота кога държавата ще си покрие борча. Обсъжда се вариант собствениците на фирми да подпишат анекси към договорите, които да им послужат като банкова гаранция, но все още всичко е на ниво разговори.

Междувременно зимата идва и ако въпросът не бъде поне частично решен, пътищата в страната могат да останат без поддръжка, а строителните фирми масово да започнат да фалират, което ще повлече след себе си фалити и на доставчици и други контрагенти.

ВАНЯ СИМЕОНОВА

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *