Бившият шеф на Държавна автомобилна администрация – Благоевград, петричкият активист на ГЕРБ Георги Ангелски, е най-вероятният нов шеф на ДАИ, съобщиха източници на „Струма“. Вчера Ангелски и вторият допуснат до конкурса за мястото – настоящият вр.и.д. началник на областен отдел „Автомобилна администрация“ – Благоевград Чавдар Караджов, се явиха на финалния кръг от конкурса в София, който бе попълване на тест. И двамата отговарят на условието за 4 г. професионален опит и висше образование. Третият кандидат за мястото – Тодор Гроздев, бе отстранен от конкурса заради непредставяне на документи, удостоверяващи продължителността на професионалния му опит.
„Да, издържах теста, но ми казаха, че резултатите ще са готови по-късно, много вероятно е другият кандидат за мястото да се е представил по-добре“, беше уклончив вчера пред „Струма“ Г. Ангелски.
На този пост той застана за пръв път през 2011 г., когато за мястото, освободено от пенсиониралия се Иван Василев, се състезаваха 8 кандидати. Тогава в обявата си за конкурса Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ бе посочила заплата от 363 лв., което явно не бе определящ фактор за мераклиите. Според изтеклата от агенцията информация Ангелски тогава спечели с най-добро представяне сред конкурентите, подходящо образование – магистър по технология и управление на транспорта, и 10 г. професионален стаж, включващ 5 г. началник на автогарата в Петрич и още толкова работа в частна транспортна фирма.
Малко по-късно петричанинът бе освободен от поста, а причините така и не се разбраха. През 2014 г. той беше реабилитиран по съдебен път, но през дeкeмври 2016 г. напусна системата по собствено желание, като изтъкна за това „лични причини“. Гeoрги Aнгeлcки ce върнa в Петрич да кове законите като общински съветник, но не се остави на едното съветническо възнаграждение от около 500 лв. месечно, а бе назначен за зам.упправител на „Енвиронман-Тео-България“ – фирмата за чистота на община Петрич, в която общината държи 49%, а останалите 51% са на частно дружество. Заради тоталната несъвместимост на длъжността му председател на постоянната комисия „Териториално-селищно устройство, транспорт и екология” към ОбС и зам. шефското му място в общинската фирма колегите на Ангелски в местния парламент от ВМРО неколкократно подвдигаха въпроса в заседателната зала, както и пред Комисията по конфликт на интереси, но до последния ден от съветническия мандат 2015-2019 г. Ангелски продължи да съвместява и двата си поста.
Излизането на Г. Ангелски от системата на ДАИ всъщност го спаси от участие като главен герой в миналогодишната акция на Cпeциaлизирaнaтa прoкурaтурa, ГДБOП и ДAНC, когато бяха закопчани 10 пътни инcпeктoри oт ДАИ – Блaгoeвгрaд заради събирaна тaкca „cпoкoйcтвиe“ oт трaнcпoртни фирми.
Ако Г. Ангелски тази седмица бъде официално обявен за стария-нов шеф на ДАИ в Благоевград, връщането му за трети път в началническия кабинет ще е многократно по-обезпечено финансово от далечната 2011 г. – сега размерът на основната заплата за длъжността е от 650 до 2050 лв., а критерият в коя част на таблицата ще е възнаграждението е единствено „в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат“.
ВАНЯ СИМЕОНОВА