Топ теми

Благоевградчани негодуват: Изкопи за велоалеята по ул. „Д. Груев“ оставиха колите ни „заложници” в гаражите за 2 дни, строителите от „Булпланинвест” не ни предупредиха…

Два дни автомобилите на много от живеещите на ул. „Даме Груев“ в Благоевград останаха „арестувани“ в гаражите им, без да имат възможност да ги изкарат и ползват през уикенда. Строителите на новата велоалея, кюстендилската фирма „Булпланинвест“ ООД, изобщо не си направили труда да разлепят по входовете уведомителни писма, с които да предупредят хората, че в близките дни няма да могат да ползват гаражите си.

„Никъде не се поставиха съобщения, че нещо ще се прави на улицата ни“, бясна бе Нели Бакалова, която в неделя се оказа, че спешно има нужда от колата си, но е „арестувана“ в гаража й. „По-рано като асфалтираха, навсякъде бяха закачили бележки дни по-рано да си изкараме колите, ако са ни нужни. Сега сме с вързани ръце! Наложи ми се да пътувам в неделя, но се оказа, че е абсолютно невъзможно да извадя колата си. Опитах, но я забрах отдолу, сигурно нещо се счупи. Разрезът на асфалта е 10-ина сантиметра дълбок и много остър, невъзможно е да се преодолее. Съседка разбрала случайно, че предстои изграждане на велоалеята и от 4 дни държи колата си отвън, но аз по цял ден съм на работа в кантората, няма откъде и от кого да разбера. Да не говорим, че като се знае, че ще се създадат сериозни проблеми на хората, щом се налага, от фирмата строител ще работят и в почивните дни“, ядосва се Н. Бакалова.

Съседката й Боряна Донкова разбрала случайно и синът й още в средата на миналата седмица изкарал колата им навън. „Най-малкото можеха да предупредят, че в рамките на седмица например няма да можем да ползваме гаражите си. Така всеки щеше да прецени какво да прави и нямаше да се стига до напрегнати ситуации. Вчера бях свидетел как млад шофьор неволно влезе с гумите в улея, изрязан за велоалеята, и не можа да излезе сам, наложи се друг да дойде и да го напътства. Като оставим настрана временното неудобство от строителните дейности, абсурдно е велоалеята да минава точно пред входовете на гаражите ни. Ние ставаме потенциални убийци на деца и велосипедисти! Повечето гаражи не са с врати, които се отварят нагоре, и в отворено положение навлизат в зоната за велосипедисти, вижте“, показва благоевградчанката.

Нели Бакалова посочва, че велоалея вече има на 20-ина метра в парка покрай реката. „Новоизграждащата се ще пресича пътя, който се спуска от новите кооперации в парка към ул. „Даме Груев”, а опасността от злополуки в тези точки е огромна. Велосипедистите ще чакат ли, като видят, че има отворена врата на гараж, или какво ще правят?! Защото шофьорът, излизайки от гаража, няма никаква видимост по протежение на велоалеята заради вратите“, обяснява безумната ситуация, която може да доведе до жертви, Б. Донкова.

Съседът им Симеон Сотиров също е категоричен, че мястото на велоалеята не е там, където се изгражда: „Улицата е тясна, движението е натоварено, няма къде да се разминат две коли и неминуемо ще се качват върху зоната за велосипедисти. Преди 4 дни мина едно момче, техник, и ни каза, че ако искаме да протестираме, да го направим с жалба до общината. Опитах се да говоря със съседите, но не можах да намеря съмишленици. Следобед докараха машините и почнаха да къртят. Добре че бях тук, та предвидливо си извадих колата, иначе и аз нямаше да мога да я ползвам, а ми се налага. С комшиите споделяме, че тази велоалея е опасна, като минава пред гаражите ни, но хората не смеят да си кажат гласно позицията, страх ли ги е, не знам. По закон мисля, че от гаража трябва да има свободна зона поне 2-3 метра. Като минава колоездачът, аз не мога да го видя, като изкарвам колата си на заден ход, и това е предпоставка за катастрофи. Не е разулно това трасе. Тези гаражи не са незаконни, ние сме собственици с нотариални актове и плащаме данъци. 32 са гаражите оттук надолу, нагоре има още, мисля, че са към 55, не съм сигурен, но всичките се ползват по предназначение и не са преустроени в магазини или търговски площи. Помоему мисля, че щеше да е по-разумно тази велоалея да минава зад гаражите. Там от „Арена парк“ до „Джеймс Баучер“ спокойно можеше да се направи тази алея за велосипедисти и нямаше да пречи на никого. Разбирам, че е имало пари за усвояване, нека да ги усвоят, но да не е по този опасен за гражданите начин! Говорих и с Георги Васев, той е съветник, казах му да повдигне въпроса и той обеща да го направи на сесията на ОбС. Дали го е направил, не знам. Сама по себе си алеята не е лоша, но не й е мястото тук. Колоездачите са с предимство, а ние как да си ползваме гаражите?! Имало е сигурно комисия в общината, която е обсъждала и решила за трасето, но как и защо са определили да минава по най-опасното за това място, не знам“, недоумява Симеон Сотиров.

От Общинската администрация обясниха, че са информирали гражданите, живеещи в района, за предстоящи строителни дейности в участъка на ул. „Д. Груев“ и ул. „Радовиш“. Служители от сектор „Обществен ред и сигурност“ са поставяли уведомителни бележки на паркираните автомобили с предупреждение, че трябва да бъдат преместени поради ремонтните дейности. Относно гаражите, около които преминава велоалеята, вратите им се отварят навън, което е сигнал за предстоящо действие както за велосипедистите, така и за собствениците на гаражи, които трябва да влязат/излязат във и от помещенията. Вниманието на всеки един участник в движението трябва да бъде концентрирано, независимо къде се намира. Предвидено е поставянето на знаци, които да информират участниците в движението в този участък, уточниха още от общината.

Цената на цялата велоалея, която минава по няколко централни улици в Благоевград, е 830 000 лв. и се изгражда по европроект.

ДИМИТРИНА АСЕНОВА

loading...


 

Подобни новини

2 Коментара

  1. Пешо

    На снимката има една паркирана черна кола до ореха. На кръстовището между ул. „Даме Груев“ и ул. „Илинден“. Там е оставено островче от плочки пред гаража и не е асфалтирано. Пътя е стеснен и не могат да се разминат две коли. Абсолютно безумие, само и само собственика да си остава колата пред гаража.

    Отговори
  2. Местен

    Но най-големия парадокс в града е прокарването на 4 велоалеи по 4 съседни и паралелни улици в града/бул.Св.Св Кирил и Методий, бул.В.Левски, ул.Даме Груев и велоалея по пешоходната пътека покрай реката/, като се разрушават тротоари и настилки положени преди една година.
    И всичко това е не от грижа за велосипедистите, а от стремежа да се усвоят едни пари кото по-голямата част се откраднат.
    Интересното е, че „гражданите“ гледат всичко това като оФце, мърморят под носа си и реагират по начина, по който регираха когато им вдигнаха двойнo всички данъци и такси.Докога?
    Проекта за тия велоалеи е правен от хора без грам сиво вещество.
    По Васил Левски алеята е 2/3 от тротара, а за пешоходците, които са стотици пъти в повече от колоездачите, е оставена 1/3.
    По Д.Груев тя е на сантиметри от гаражите и се обезмисля при отворени врати, а отделно се намалява драстично броя на паркоместата.
    Гарантирам, че скоро тия алеи ще са отново паркоместа.

    Отговори

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *