Топ теми

Българска фирма, построила двата тунела по АМ “Струма”, стъпи в Сърбия за 100 млн. евро

Българска компания е изградила два тунела в Сърбия за 100 млн. евро. Преди дни е завършил строежът на съоръженията, които са на магистралата от Ниш до Скопие. Тя е част от европейския коридор номер 10, който тръгва от Залцбург, минава през Любляна, Загреб, Белград, Ниш, Скопие и Велес и стига до Солун.

Магистралата е разделена на 6 лота, като двата тунела са били обособени като самостоятелни отсечки. Другите четири продължават да се изграждат. Изпълнител на поръчката в Сърбия е “Евро алианс тунели”, която е изпълнила работата за по-малко от 5 години. Единият тунел е дълъг 2 км, а другият е с дължина 4 км, което го прави най-дългия в момента на Балканите, заяви Валентин Трашлиев, собственик на компанията.

Предаването на готовите тунели станало в присъствието на сръбския президент Александър Вучич, който завил, че съоръженията са по-добри дори от тези в Швейцария. Заради добрата работа “Евро алианс тунели” имала покани да построи още тунели и на магистрала между Ниш и Косово, където работата щяла да започне през лятото. Там щели да се изграждат 22 съоръжения с обща дължина 19 км.

Бих се съгласил да работя по тях, но ако сърбите позволят нашата компания да направи и проектите за тунелите, а не да работи по чужди, заяви Трашлиев.

В момента фирмата му има три договора за обекти в Германия. “Евро алианс тунели” работи предимно там, както и в Испания, Гърция, Финландия. Първият обект на фирмата, която е създадена през 90-те години, е било метрото в Мюнхен.

В България фирмата влиза през 2000 г. като е правила тунели за столичното метро, ПАВЕЦ Чаира, ВЕЦ “Цанков камък” и каскада “Горна Арда”.

Трашлиев обаче твърди, че в България няма големи перспективи за компания като неговата. И дава пример – фирмата му е построила двата тунела по магистрала “Струма” между Дупница и Благоевград. Но там няма да се види името на “Евро алианс тунели”, тъй като компанията се води “доставчик” на тунел, каквото и да означавало това.

В близките години – до 2023 г., в България трябва да се изградят общо 70 км нови тунели, но не мисля, че този срок ще бъде спазен заради забавянето на проектите, казва Трашлиев.

И дава пример – месечно неговата компания, която била най-голямата в този бранш, можела да изпълни по 250-300 метра. За момента нямало други фирма, която да притежава подобен капацитет и да може да строи бързо тунели. Поради това Трашлиев не бил оптимист за българското тунелно строителство и заради многото апетити в този бранш.

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *