В УСЛОВИЯТА НА COVID-19: Как се приготвя храната, която стига до домовете ни?

Пандемията от COVID-19 удари всички сфери на икономиката ни. Заразата принуди ресторантите и заведенията да преминат основно към доставки по домовете. Спазват ли се обаче всички правила за съхранение и  приготвяне на храната ни? Бивш служител в столичeн ресторант, който пожела да остане анонимен, споделя пред NOVA как изглежда кухнята.

„Кухнята – ужасна е. Тя е за ремонт – има много мазнина по стените, която има вероятност да се запали и цялата кооперация да изгори“, споделя той.

Освен мазнината по стените подателят на сигнала разказва и за други нередности, на които твърди, че е ставал свидетел.

„Има замразена храна, която няма етикети. Има някои, които са с етикет – примерно кебапчета, има и замразена кайма, която има етикет, но има кайма телешка, която няма етикет“, разказва още бившият служител.

По думите на мъжа – собственикът на заведението все още не му е изплатил последното трудово възнаграждание. Заедно с агенцията по безопасност на храните екип на NOVA реши да провери каква всъщност е ситуацията в кухнята на ресторанта.

„По време на проверката се установи, че хигиенното състояние не е задоволително. Ако мога общо да го кажа, технологичното оборудване най-вече е в лошо състояние, има трайни замърсявания, наслоявания от хранителни остатъци, което по принцип не е допустимо“, обясни Бистра Иванова – началник сектор в отдел „Контрол на храните и граничен контрол” към БАБХ. Според контролните органи проблем с хранителните продукти в хладилниците няма.

„С малко изключение – в един хладилник открихме няколко опаковки млечни продукти, очевидно не от бързо оборотните храни, които са с изтекъл срок, които ще бъдат възбранени и насочени към унищожаване“, обясни Иванова. Противоепидемичните мерки също са спазени.

„Персоналът е с редовно заверени лични здравни книжки, осигурени са препарати с виросуцидно действие, има препарати за дезинфекция и почистване на ръцете на персонала и евентуално на клиента, който идва да си вземе храната за вкъщи“, добави началникът от БАБХ.

„В този филм съм от 6 месеца. Знам и от къде идват проблемите, не се спряха и всякакви медии и проверки да идват. Хората се озлобиха един към друг и предприемат действия, за които съм сигурен, че съжаляват след това и не виждам с какво ще си помогне някой, като ми навреди на мен по един или друг начин“, сподели собственикът на ресторанта. Той признава, че има служители, на които все още не е изплатил трудовите възнаграждения. И обещава да се погрижи за нередностите, установени от проверяващите. А контролните органи успокояват, че храната в ресторанта не е опасна.

loading...


Коментар с Facebook

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *