Гафове на националния оператор 112 предизвикаха скандални ситуации в спешните центрове в Дупница и Бобов дол. Д-р Зорка Тодорова алармира, че подаден в 16,30 часа на тел. 112 сигнал за болна жена от Бобов дол е пренасочен към Спешния център едва в 18,30 ч.
„Мой колега е отишъл на подаден адрес за жена с високо кръвно налягане. Близките на пациентката едва не го набили, защото били звъннали на тел. 112 преди два часа. Въпреки обясненията роднините не повярвали на думите му. Колегата прегледал жената, която наистина била с високо кръвно, поставил й инжекция и изчакал пациентката да се подобри“, заяви д-р З. Тодорова.
По-фрапиращ е случаят в Дупница. Преди един месец в 5 часа сутринта е подаден сигнал на тел. 112 за мъж със затруднено дишане на ул. „Отец Полихроний“ в Дупница. Тогава екип на Спешен център е посетил адреса и е оказал лекарска помощ на пациента.
Преди няколко дни от националния оператор е подаден сигнал в Спешен център – Дупница за същия адрес и за същия пациент по същото време – 5,00 часа сутринта. Дежурен екип веднага тръгва за адреса и чака около 30 минути пред дома, от който е търсена лекарска помощ. Живеещите там обаче спали, не подозирайки, че линейка стои пред входа им. Шофьорът на линейката надул клаксона и от къщата се показала сънена жена, която заявила, че не са викали линейка тази сутрин, а преди около месец звънели на тел. 112 да търсят лекарска помощ за мъжа й.
При справка на тел. 112 се оказало, че повикването й е запаметено, но най-вероятно някой от телефонистите е натиснал грешен клавиш на компютъра и е изпратил старото обаждане отново.
НАТАЛИЯ ПЕТРОВА