Големите магазини в Благоевград се разделиха – половината хлопнаха кепенци, други с реорганизация заобиколиха заповедта за 10-дневно затваряне и продължиха търговията

Големите магазини в Благоевград вчера се разделиха на две – едните спазиха напълно влезлите в сила разпоредби за затваряне на всички търговски обекти в страната, чиято площ е над 300 кв.м, а други се опитаха да заобиколят заповедта на здравния министър за 10-дневния локдаун и да останат отворени, но без да нарушават грубо разпоредбите, показа проучване на „Струма“.

Китайските молове в „Грамада” и срещу МБАЛ „Св. Мина“ /сн. 1/ и др. въобще не отвориха врати, но и не си направиха труда да уведомят с табелки клиентите си, че няма да работят до 1 април. На вратите им продължаваха да висят актуалните до неделя указания, че в магазина няма да се допускат клиенти без маска, както и че посетителите трябва да спазват 2 метра дистанция /сн. 2/.

MrBriiolage затвори централния си вход и насочи клиентите към входа за градински мебели, където търговията бе изнесена извън магазина /сн. 3/. На монитор клиентите си избираха каква стока искат, а служители на магазина я изнасяха навън, където на отделна маса ставаше и плащането. Вътре в магазина от входа надничаха няколко души от персонала, които само чакаха поредната поръчка, за да влязат вътре и да търсят стоката. Никой не се беше сетил да прибере саксиите с цветя отпред, които бяха покрити със сняг и измръзнали /сн. 4/.

В съседния магазин за бяла техника „Техномаркет“ вратата се оказа затворена, но след като видя, че екипът ни наднича през стъклата, излезе управителят Емил Велинов /сн. 5/. Той обясни, че магазинът е отворен само за рекламации и за да не се мокрят клиентите от снега, пред портала дори бяха извадили тента.

„Не пускаме никого вътре, увери Велинов. Не че някой се е засилил да пазарува, дори вчера, когато очаквах, че ще има повече хора заради предстоящото затваряне, броят им беше както обикновено за неделя, като може би една идея повече бяха купувачите от зяпачите. От общ персонал от около 30 души в момента в магазина има 3-4 колеги, останалите са в неплатен отпуск. От сутринта сме приели само 3 рекламации. Поръчки онлайн няма, звънях и на колегите в другите градове, и при тях е така. Чакаме някой от РЗИ -Благоевград да дойде и да ни каже дали правилно сме организирали работата, защото например вътре в магазина има една колежка, която отпуска кредити за покупка на бяла техника, тя всъщност е представител на банкова институция, а банковите институции могат да работят, та искаме да питаме дали поне до нейното гише могат да влизат клиенти. Според мен, без да ангажирам с мнението си магазина, наложената мярка за затваряне на търговските обекти с по-голяма от 300 кв.м площ не бяха правилни. Търговската ни площ е огромна и не виждам какво може да се случи, ако вътре има 1 клиент. Смятам, че щеше да е по-разумно да определят брой клиенти в зависимост от големината на обекта – например в магазин с площ 300 кв.м вътре да се допускат само 5 или 10 човека, в търговска площ от 400 кв. метра да имат право да влизат 12  души и т. н. Не виждам как нашият магазин може да е опасен, ако вътре има 1-2-ма души, а в големите хранителни вериги вътре не можеш да си намериш 1 квадрат свободен. По въпроса за финансовите мерки, с които държавата се ангажира да помага на обекти като нашия, май се предлага мярка 75 на 0, но не знам какво решение ще вземат в централата на веригата ни“, каза Велинов.

В мебелния магазин „Стил дом“ /сн. 6/ между „Еленово” и „Струмско” отпред чакаха клиенти. Тук са открили хитър начин да спазят мерките – затворили са втория етаж и са оставили работещ  само партера, в който обаче е и производствената част на магазина, а за затваряне на производство в последната заповед на здравното министерство не се казва нищо. Така в партера, който е по-малък от 300 кв.м, вчера можеха да влизат посетители, но по един, и то след като си дезинфекцират ръцете преди влизане. Управителката призна, че в магазина и без това не влизат много хора – дори във време без пандемия посетителите са около 20 на ден. Каза още, че до момента не е ползвала никакви финансови мерки от държавата и едва ли ще го направи и за това 10-дневно затваряне.

В хипермаркет„Технополис“ за бяла и черна техника в Благоевград вчера влязоха екипи на РЗИ и полицията /сн. 7/. Репортер на „Струма“ също беше на място и установи, че магазинът не работи с клиенти. Пред входната врата имаше двама служители, които информираха, че може да се пазарува онлайн, като се подават заявки по телефон или вайбър. За улеснение на клиентите бяха подготвени и брошури с информация как с няколко стъпки може да открият продукти на фирмения сайт и да си ги поръчат.

„Потърсихме по телефона управителя на магазина Златко Георгиев да го попитаме какви загуби очаква от затварянето на обекта. „Трябва да сме гъвкави, за да издържим. Онлайн търговията е един от начините. 2/3 от персонала не са на работа, но са в почивка поради натрупани часове, а не в отпуск. 1/3 са на работа заради онлайн поръчките, но имаме и вътрешна работа – като почистване на магазина. Засега е трудно да прогнозирам какви ще бъдат щетите от затварянето на магазина, но няма да са малки. Надявам се противоепидемичните мерки да дадат резултат и да се справим с предизвикателствата на ковидната пандемия“, заяви Златко Георгиев.

Намиращите се в съседство два големи магазина на Уайкики и ЮСК също вчера бяха затворени. В ЮСК открихме управителката /сн. 8/, която заяви, че не работят с клиенти, но имат платени поръчки, които трябва да изпълнят. По отношение на персонала все още не било ясно дали ще бъдат пуснати в отпуск, очаквали се инструкции от шефовете в София. На фирмения сайт на ЮСК имаше съобщение, че магазините са затворени, но може да се поръчва и резервира онлайн в случай, че някой е решил да се възползва от 50 % намаление на интериорни мебели.

ВАНЯ СИМЕОНОВА

БЕТИНА АПОСТОЛОВА

loading...


Коментар с Facebook

Подобни новини

2 Коментара

    1. Ели

      Ти селски тарикат внимавай с квалификациите да не ти видим IP-адресчето и да получиш едно хубаво искче.

      Отговори

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *