Градският транспорт в Благоевград я кара без разписания по спирките, пътниците се информират по системата „от дума на дума“

Масова липса на разписания за маршрута и времето на автобусните линии, които обслужват цялата градска зона, включително жилищните квартали „Струмско“ и „Еленово“, предизвиква неудобства при ползването на градския транспорт в Благоевград. Има онлайн разписание на градския транспорт, но не и книжни такива по самите спирки, упътващи гостите на града и по-възрастните пътници, които не умеят да боравят с интернет.
По сигнал на граждани направихме проверка на произволни централни спирки по бул. „Св. св. Кирил и Методий“ , бул. „Св. Димитър Солунски“ и на ул. „Стефан Стамболов“, която установи, че разписания наистина липсват, а от спирките „махат“ плакатите на известни фолкизпълнители. Пътници споделят, че се ориентират за часа на автобусите, като разпитват други граждани, и така, на принципа „от дума на дума“, разбират кога да излязат или просто отиват на спирката и чакат по половин час.
Според 64-годишния благоевградчанин Иван Тодоров транспортът е много важно звено за един град, който дава заявка за развитие и модернизация. „Градският транспорт в Благоевград се ползва предимно от възрастни хора, ученици, студенти и такива, които не могат да шофират. Малко са хората, които ходят на работа с автобус, да не говорим, че повечето семейства някак успяват да поддържат по 2 автомобила. Аз живея в „Еленово“ и нямам кола, затова всеки ден ползвам автобуса, за да стигна от „Еленово“ до центъра и после да се прибера. Още преди години научих часовете на автобусите наизуст и знам, че минават през половин час в делнични дни и през един в събота и неделя. Въпреки това мисля, че трябва да се разлепят разписания по спирките поне за най-ползваните автобусни линии 1, 2, и 3. Така, дори и да забравиш, можеш да се подсетиш в колко часа ще тръгнеш и в колко ще пристигнеш от точка А до точка Б. Притеснителното е, че този проблем години наред не се разрешава, защото хората само го споделят помежду си, но никой не подава сигнали, а това си е нередност и мисля, че не е толкова невъзможно тези неудобства да се отстранят, все пак живеем в голям град, пълен с ученици и студенти, на които трябва да предоставим удобна градска среда“, изразява надеждите си Тодоров.
Редовните ползватели на градския превоз споделят, че нерядко се допускат и нарушения от страна на шофьорите, които изпълняват пълния си курс само когато има пътници, иначе не стигали до крайната дестинация. За пример сочат автобуса, който се движи по линия 3, с последна спирка „Плажа“. Шофьорите често не стигали дотам, защото нямало пътници, така тези, които чакат за обратната посока – центъра, оставали без превоз.
За редовната пътничка Илинка Спасова, която живее в жилищна кооперация на бул. „Св.св. Кирил и Методий“, има и други проблеми, които създават неудобства. „Аз ползвам градския транспорт, за да отида до големите вериги магазини, където обичам да разглеждам нови стоки и да пазарувам, но всеки, който има друга възможност за превоз, никога не би се качил на автобус, дори по-младите хора предпочитат да ходят пеша. Условията са такива, че през лятото в автобусите мирише на нещо средно между пот и дюнер, няма работещи климатици, които да охлаждат, и е някаква мараня, а през зимата парното не е толкова силно, че да затопля добре, и пътуващите мръзнат. Мисля, че в градове като нашия, с развита икономика и потенциал, трябва да се закупят 3-4 автобуса със здрави климатични инсталации, които да превърнат пътуването в удоволствие, поне за масово ползваните линии“, предлага Илинка.
От пресцентъра на община Благоевград коментираха: „Отговорността за разписанията по автобусните спирки е на фирмите, обслужващи градския транспорт, няма създадени структури, които да следят тази тяхна дейност. Гражданите могат да дават сигнали за липса на разписания както до нашата администрация, така и до офисите на фирмите, извършващи превоз на пътници на територията на община Благоевград – „Пътнически превози“ ООД и „Бистрица 96″ ООД. Редовно се поставят книжни разписания по автобусните спирки, но поради вандалски прояви не се задържат дълго време. Всеки стикер се изработва индивидуално за всяка автобусна линия и самата поръчка за изготвянето му се забавя, това също е една от причините за липсата на разписания. На този етап гражданите могат да се информират за часа на пристигане на автобусите онлайн на сайта gradskitransport.com. На този сайт са посочени маршрутът на автобусната линия и интервалът на тръгване между отделните автобуси.
Общинска администрация има намерение да бъдат предприети действия за поставяне на електронни табла, които да информират гражданите след колко време пристига следващият автобус. Провеждат се предпроектни проучвания, които ще ни дадат повече яснота каква инвестиция ще бъде необходима за изграждането на такива информационни табла и колко време ще отнеме“, обясниха от Общинската администрация.
ВЕРОНИКА ТЕМЕЛКОВА



Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *