Гражданската отговорност скача до 1000 лв., вижте за кои шофьори е голямата секира

Дългоочакваният доклад за изчисляване на цената на „Гражданската отговорност“ по системата „бонус-малус“ е готов, съобщиха от Комисията по финансов надзор (КФН).

Оптимизмът покрай въвеждането на системата обаче се изпари, тъй като в доклада са разработени 11 възможни сценария, а общественото обсъждане и приемането на системата ще се забавят с години.

Освен това консултантът е предложил голям брой фактори, които трябва да бъдат взети предвид при въвеждането й.

Според Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи въвеждането на системата сигурно няма да се случи заради демонстративната немощ на КФН, МВР и Министерството на транспорта.

„За системата „бонус-малус“ се говори от 9-10 години. КФН обаче явно не иска това да се случи. Според тях това е администриране на пазара и било против пазарните принципни. Те нямат експертния потенциал да разработят тази система, освен това не се работи и по информационната система между застрахователните компании и МВР“, уточни в студиото на „България сутрин“ Тодоров.

Той е категоричен, че в държавите, където системата „бонус-малус“ вече е въведена, има драстично намаляване на ПТП-тата.

„Гражданската застраховка“ е задължителна, защото тя покрива щети, които водачът нанася на трети лица. Колкото си по-рисков и колкото повече нарушения правиш, толкова повече ще плащаш. За хулигани на пътя таксата ще нарасне до 4 пъти и ще достигне до 1000-1100 лв. Ако пък си изряден, тогава ще бъдеш поощрен за доброто шофиране“, отбеляза той.

Христо Радков от Българско обединение на шофьорите е на точно противоположното мнение – ако се въведе системата у нас, тя ще бъде побългарена и ще се намерят стотици вратички в закона.

„Ние нямаме анализ в страната какво ще стане, ако се въведе системата. Реално имаме ли нужда от тази система? В цял свят се повишава таксата единствено на база произшествие. В България се иска да се въведе за превишена скорост, за неслагане на колан и други“, каза Радков.

Той смята, че при въвеждане на „бонус-малус“ веднага колите ще се прехвърлят на хора, които нямат нарушения.

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *