
Гуми втора ръка със съмнително качество заливат пазара у нас, алармират зрители на NOVA.
Сигнали за дефектни гуми от ужилени шофьори получават и в автосервизите, където подготвят колите за зимата. А продажбите на гумите-менте стават предимно през специализирани групи в социалните мрежи.
Как да избегнем измамите – провери Георги Георгиев в рубриката „На твоя страна”.
Падането на температурите подсети най-отговорните на пътя, че е време за подготовка на колата ни за зимата. Центровете за гуми вече преливат от заявки. А от ноември KAT започва и масови проверки – готови ли сме на пътя за зимните месеци.
Как да изберем зимните гуми за автомобила ни и можем ли да попаднем на измамни търговци?
При последното преоборудване на колата си за зимата – Антон Антонов попада на дефектни гуми. Въпреки че ги поръчва нови.
“Има леко „биене” – това е т.нар. транспортен дефект – вероятно гумите са били под голям натиск на други гуми и са деформирали – още преди да са сложени на джантата.”
За проблема обаче разбира едва след като ги монтират на колата му. Въпреки това и тази есен ще заложи на нови гуми за зимата. Тъй като при тези – „втора ръка” често попада на дефекти.
За да прикриват, че са износени, търговците използват специални машини, с които ги „реставрират” . Освен това умишлено заличават т.нар. ДОТ – идентификационният номер, който показва месеца и годината на производство на всяка една гума. За да не става ясно колко стари са в действителност.
Реално те издълбават стария грайфер, правят каналите по-дълбоки и се стига до илюзията, че гумата е отново е с дълбок грайфер.
“Продажбата на гуми-менте става най-вече през социалните мрежи в интернет”, твърди Теодор. „Уловката е, че цените често са по-ниски от тези в гумаджийниците. А снимките в интернет по нищо не подсказват, че има дефект.“
“Дали през познатите ни сайтове, или през личен контакт – може да купите спукана гума, нацепена гума – ние няма да можем да я отремонтираме и вие да я ползвате. Евтиното става скъпо – плаща се процедурата двойно, трябва да закупим нови гуми – това пак натоварва бюджета и е по-скоро риск, отколкото спестяване за бюджета.”
За гумите втора употреба трябва първо да се види дали са с необходимата дълбочина на протектора; второ – дали нямат някакви конструктивни нарушения – да липсват парчета от грайферите и т.н. и третия риск – дали са износени правилно тези гуми.
От пунктовете за смяна на гуми съветват да не чакате падането на първия сняг, защото още при първото по-сериозно падане на градусите пътищата стават рискови. Тогава и струпването на шофьори в гумаджийниците е масово. Както всяка година по същото време. А ако ви се налага спешно да пътувате, това има значение.
Kupuvаm si nоvi gumi i оtivаm v gumаdjiiniса dа gi smеnqm,dоkаtо 4аkаm dа dоidе vrеmеtо zа smqnа zаglеdаh dоtа i si vikаm „Mаmа im stаrа nа tiq оt mеdinа mеd prоbutаli sа mi dоt 2018 gоdinа“Kаktо i dа е dа sum glеdаl………..Оnzi dеn dоkаtо sе vurtq pоkrаi busа sе оglеdаh v gumitе i оstаnаh kаtо grumnаt……….dоt 2017?!?………..Tа vnimаvаitе pо gumаdjiiniсitе 4е qvnо pribirаt gumi s pо nоv dоt i si prоbutvаt zаlеjаlitе…………..i vurvi pоslе dоkаzvаi kаkvоtо i dа bilо………..gоvоrimе zа gumаdjiiniса kоqtо izpоlzvаm rеdоvnо i dоri prеpоru4vаm nа pоznаti