Дете получи 127 нецензурни СМС-a само за час срещу 256 лева

13-годишно момче е получило от мобилен оператор 127 СМС-а с нецензурно сексуално съдържание само за час и пет минути срещу „скромната“ сума от 256 лв. За това разказва бащата на детето в жалба до Националната асоциация за защита на потребителите (НАЗП), предава „Монитор“.

„На 13.12.2020 около 23.30 вечерта детето ми е атакувано с СМС-и от номер 144344, които са с нецензурно сексуално съдържание. В първия СМС имало съобщение, че са безплатни и могат да се спрат с изпращане на кратко съобщение с текст „STOP“. След като детето ми изпраща СМС със „STOP“, до 1 часа сутринта на 14.12.2020 номерът му постоянно получавал от 144344 СМС-и с посоченото съдържание, които детето ми е изтривало. Общо е получило за 1 час и пет минути 127 (?!?) СМС-а от въпросните мошеници“, пише бащата на невръстното момче и допълва, че след това телефонът е бил блокиран поради „значително надвишен кредитен лимит“.

Тогава става известна още една нелоялна практика – мобилният оператор не е спазил уговорката в договора за кредитен лимит от 100 лв., не е изпратил предупредителни съобщения и е допуснал начисляването на сумата от 256 лв., като чак след това е блокирал изходящия трафик.

В общите условия изрично се посочва, че при достигане на 75% и 90% кредитен лимит, абонатът получава СМС с предупреждение.

На телефона за клиенти в четири последователни разговора изнервеният родител е получил „разнопосочни, неясни и противоречиви обяснения за високата сметка“ – от „софтуерът на телекома реагира на превишен лимит в рамките на 24 часа “ до „не носят отговорност за СМС-и от трети страни“.

В опит да разнищи казуса, бащата установява и трето нарушение – телекомуникоционната компания не се е съобразила с изрично изразеното от него писмено искане въпросният телефонен номер да не бъде предоставян за целите на нейния маркетинг и на него да не се изпращат такива съобщения.

Това е потвърдено с даденото от един от консултантите на телефона за клиенти обяснение относно изпратените непоискани съобщения, а именно, че мобилният оператор „осигурявал само ползване на мрежата към външна фирма, която използвала СМС-и от номер 144344“.

„Измислените обяснения на служители на телекома, че компанията им само предоставяла мрежата си на трета страна са умишлени и целенасочени лъжи, защото няма никакво логическо обяснение. Ако само се ползва мрежата на оператора, тарифирането се извършва към договор на клиент на този доставчик“, коментира потребителят и определя това като „порочна търговска практика“, „злоупотреба с лични данни“ и „форма на психически тормоз и насилие над едно малолетно дете!“.

„Изпратих до КЗП жалба, на която въпреки предоставените доказателства, ми отговориха формално, че „доводите на другата страна били, че от посочения номер били изпращани СМС-и“ и направо се подиграха с един нормален гражданин. Няма кой да ме убеди, че чисто физически дори възрастен човек, в полунощ, ще успее да изпрати 127 СМС-а с текст към номер. Някои от СМС-ите са с интервал от 3-5 секунди. Личното ми мнение е, че въпросните „експерти“ в КЗП са обвързани с телекома или директно са в тяхна услуга за такива злоупотреби“, пише още бащата до Националната агенция за защита на потребителите.

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *