Жители на Баланово и Палатово гневни: Превозвачът спря автобусите до селата ни, ходим с такси на работа, ще отнесем касовите бележки на кмета Дангов да ги осребри!

Жители на селата Баланово и Палатово алармираха, че превозвачът е спрял автобусите до селата им и за да ходят на работа, пътуват с таксита, които вземат по 12-13 лв. само в едната посока, при 1.80 лв. за автобус. Репортер на „Струма“ се свърза с кмета на Баланово Явор Митов, който потвърди притеснителната ситуация.

„От началото на седмицата превозваческата фирма спря да изпълнява курсовете, които са два за деня – първият е в 6,45 ч., а вторият в 18,00 ч. Преди няколко години имаше 4 автобуса на ден, но ги намалиха. В селото ни живеят над 300 души и след като превозваческата фирма спря да изпълнява курсовете, работещите в Дупница плащат по 26 лв. на ден за превоз до града и обратно, кой ще им ги върне?! Местните жители са готови на протест, ще изчакат още няколко дни и с касовите бележки от такситата ще отидат при кмета П. Дангов да им ги осребри. Около 20-ина човека пътуват ежедневно на работа в Дупница, след спирането на обществения транспорт се комбинират по 4-ма, за да им излезе по-евтино таксито. Но не става въпрос само за пътуване на работа, хората от селото пътуват до Дупница на лекар, до аптека за лекарства… За един пенсионер е непоносимо да плати 26 лв. за такси в двете посоки, а ако се наложи да отиде няколко пъти в месеца до града, половината пенсия отива за превоз. Голяма част от семействата в селото имат собствени автомобили, но градският транспорт излиза по-евтино“, заяви кметът Явор Митов.

Репортерска проверка установи, че превозваческата фирма „Еди“ на Кирил Христов от Дупница, която е спряла извозването на пътници от Баланово и Палатово, до дни ще спре курсовете и от село Блажиево до Благоевград, Рила, Кочериново…

Свързахме се със собственика на фирма К. Христов, който заяви: „Преди 3 г. и 2 м. подписах договор с екскмета Методи Чимев фирмата да извозва пътници по линиите до Бобошево, Палатово, Рила, Рилски манастир… до провеждане на конкурс. Такъв обаче още не е проведен. Спирам да извозвам пътници за Благоевград и Рилския манастир. За Благоевград има влак, хората могат да се придвижват с него дотам и обратно. Писах две писма до предишното ръководство на общината да се проведе конкурс, но отговор не получих. Последното беше през април, писах им, че ще спра да извозвам пътници, но предупреждението ми беше глас в пустиня, никой от общината не ме потърси. Все пак продължих да извозвам хората от посочените селища, но сега обявих, че спирам с дейността, докато общината не вземе мерки да проведе конкурси за линиите. В случая П. Дангов няма вина, договорът е подписан с М. Чимев, но времето се проточи. Два пъти писах писма до общината по негово време, но не получих отговор“, уточни К. Христов и добави: „БДЖ получава субсидии за извършване на превоз до малко населени и високопланински селища, а ние не. Имам и друга транспортна дейност, правя екскурзии и компенсирам загубите от маршрутите в бившата Дупнишка околия и до Благоевград, иначе не се издържа финансово. Няма договор, който да гарантира някакви доходи. Допреди години се получаваха малки субсидии от държавата за извозване на пътници от малки населени места до градовете, сега няма никаква финансова помощ. Нали трябва да плащам заплати на шофьорите, а и те са кът. Младите предпочитат да пътуват в чужбина, да возят екскурзианти, да обикалят държавите, което е и по-скъпоплатено. В момента в нашия бранш средната възраст на шофьорите е около 60-65 г., всички млади бягат в чужбина, там е по-добре платено. Няма шофьори, ако някой от моите се раболее, няма кой да го замести. До няколко години няма да има шофьори за автобусите, но тогава може би този вид услуга ще изчезне, вече във всеки дом има по една-две коли…“, мрачно прогнозира Кирил Христов. 

ЙОРДАНКА ПОПОВА 

loading...


Коментар с Facebook

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *