Жълтите коли в Кюстендил вдигат тарифите с 30-40 ст. на километър

По-високи цени за таксиметров превоз поискаха шофьорите в Кюстендил. За промяната са се разбрали участниците в среща между представителите на таксиметровия бранш с община Кюстендил и Агенцията по приходите, информира Емил Димитров, собственик на таксиметрова компания.
Според него таксиджиите имат консенсус с общината, затова нямат основания за протести. На заседание на ОбС се предлага да се утвърди минимална и максимална цена. Предложението е 1 лев дневна тарифа и 1,20 лв. нощна. Сега тарифите са съответно 70 и 80 ст. за км.

„Нещо нормално си е това увеличение. Според мен трябваше да стане още по-рано. От една страна, за шофьорите увеличението е адекватно, от друга страна пък, клиентите искат да е по-евтино”, коментира превозвач.

От първи януари 2017 година влезе в сила и по-високият патентен данък. Собствениците на жълтите коли внасят в хазната по 300 лева годишно. „Тези тарифи не ме притесняват, а са само една проформа.  От години жълтите коли в Кюстендил в града возят от точка до точка. Започна се от 1 лев, после 1,50 и сега е 2 лева. В рамките на града шофьорите не пускат и касов апарат. Това става само като пътувам извън града,  например като съм ходила до близките до града села съм плащала по 5-7 лева, в зависимост от разстоянието”, коментира 47-годишна кюстендилка, която не разполага със собствен автомобил. Три са по-големите фирми за таксиметрови услуги на територията на община Кюстендил, като по данни на Общинска администрация за изминалата година са издадени 207 разрешителни за таксиметров превоз.

Превозвачите в Кюстендил са изискали стикерът за издадено разрешително да бъде с различен цвят всяка година, като е при винетките.

„Години наред разрешителните бяха с жълт цвят. Те само се пробиваха за валидността. Ако има различна цветова гама, това ще даде по-ясна картина кой автомобил е с валидно разрешително и кой не е. Няма да е нужно да се гледа перфорацията, а само цвета”, каза Емил Димитров.
„Едва ли по-високите цени ще доведат до отлив на клиенти, живеем в забързан свят, хората пътуват непрекъснато. Увеличението е необходимо, тъй като ние си имаме и съответните разходи”, коментира Димитров.

ГЕРГАНА ИВАНОВА

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *