Зам. министърът на образованието Т. Михайлова пред „Струма“: Много е важно всеки един ученик да добие увереност, че може да се справи с предстоящото пробно изследване PISA, просто им трябва малко повече мотивация

„Mного е важно всеки един от учениците да добие увереност, че може да се справи с предстоящото пробно изследване PISA”, заяви зам. министърът на образованието Таня Михайлова по повод предстоящото на 14 и 15 октомври /понеделник и вторник/ измерване на знанията по природни науки на деветокласниците в страната ни. Зам. министърът бе гост на образователен форум в Югозападния университет в Благоевград, на който бяха обсъждани въпроси, касаещи управлението на образователните институции, качествата, които трябва да притежават директорите, за да бъдат успешни лидери… В контекста на дискусиите Т. Михайлова заяви, че по повод на PISA /международно изследване за функционалната грамотност на 15-г. ученици/ също са необходими лидерски умения на директора – първо да накара учениците да отидат на изследването и след това да се представят по най-добрия начин.

Малко след приключването на форума репортер на „ Струма“ разговаря със зам. министъра по „горещата тема“, вълнуваща стотици учители, ученици, родители.

„Моят съвет към учениците и към колегите учители е да не приемат 14 и 15 октомври като нещо, което е много сложно и непосилно. А напротив – като трамплин за това да се представим по-добре на същинското изследване. Изключително важно е и искам да подчертая, че според мен трябва малко повече мотивация в учениците, за да постигнат добри резултати. Те могат. Просто трябва да знаят, че това изследване е важно не само те да видят колко знаят, то е важно и за авторитета на институцията, която представляват. Може би е време да възпитаваме нашите ученици именно и в това, че те са част от училищната общност и трябва да работят за издигане на авторитета й, а най-сигурният начин е с постигането на добри резултати“, каза Т. Михайлова.

В края на миналия месец при откриването на новата академична година в ЮЗУ другият зам. министър  на образованието Емилия Лазарова коментира, че родителите, учениците и учителите няма за какво да се притесняват. Един от основните въпроси, който си задават и учители, и родители, е как деветокласниците ще бъдат равнопоставени, при положение че има разлика в самите учебни планове, по които се обучават учениците. Така например в паралелките с интензивно изучаване на чужд език, каквито има в Езиковата, Математическата гимназия, НХГ и в редица други училища, в 8 клас не се учат природни науки. В момента деветокласниците правят  преговор на изучаваното по химия, физика, биология… в 7 клас, като през първия учебен срок ще изучават материал за 8 клас, а втория срок за 9-и.

„Разбира се, че учениците ще бъдат равнопоставени. Идеята е да се видят компетентностите им, а те не са обвързани с конкретен учебен материал, например от миналата година /б.р. 8 клас/”, каза Е. Лазарова и допълни, че целта на предстоящото измерване е деветокласниците да се явят в такава среда, да видят какви са задачите и да опитат да ги изпълнят, а също така и учителите да имат яснота какви ще са задачите, как ще се оценява. „Това не е изпит, нито класическо входно ниво върху конкретно учебно съдържание. Учителите, родителите, учениците няма от какво да се притесняват“, заключи зам. министър Лазарова.

СТАНИСЛАВА ДАЛЕВА

Т. Михайлова по време на образователния форум в ЮЗУ  

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *