Топ теми

Заради щат за трети зам. кмет на Разлог Л. Татарски поиска компенсация със 7 нови служители по селата, но колегите му в ОбС го отрязаха

„Кое налага трети заместник-кмет на община Разлог в новата структура на общинската администрация, при условие че заместник-кметовете винаги са били най-много двама? Всички тук искаме административната тежест да бъде намалена, броят на администрацията да бъде редуциран, разходите да бъдат намалени, а правим обратното. На комисия се изтъкна доводът, че функциите на администрацията били увеличени, но според мен това може да бъде неутрализирано с въвеждането на електронни документи, с които сме доста изостанали в сравнение със съседни общини. Ако все пак това е така и наистина се налага още един заместник-кмет, тогава предлагам да бъде увеличен с по 1 щат персоналът на всички 7 кметства в общината, защото хората в селата имат същите права, както и гражданите“.

Това беше единственият въпрос по горещата за всяка община точка за състава на общинската администрация през следващата година, зададен на последната сесия в Разлог. Повдигна го бившият кмет на Разлог Любен Татарски, който в момента е съветник от СДС /ВМРО-БНД/ и отсега се очертава най-върлия опонент на настоящата кметска управа с подготвени изказвания по почти всяка точка от дневния ред.

Служител на Общината обаче веднага парира бившия кмет, че трима заместник-кметове е имало и през 2008 г., когато численият състав на администрацията е бил 154 души, а сега новото предложение е за редуциране на състава до 144.

Колега на Татарски пък се върна още по-назад в спомените и подчерта, че е имало години, когато администрацията е наброявала 26 души и работата пак е вървяла.

„Че администрацията е раздута, раздута е, но в крайна сметка кметът сам решава колко заместници ще са му нужни“, обобщи той.

В крайна сметка съветниците приеха предложението на кмета на община Разлог инж. Красимир Герчев за оптимизиране числеността на общинската администрация с включен трети заместник-кмет и отхвърлиха предложението на Татарски за прехвърляне на 7 щатни бройки от общата администрация към селата.

На последната за годината сесия местните народни избранициосвободиха от такса битови отпадъци МБАЛ – Разлог, но отказаха да направят същото и заучилищата в общината с мотив, че налогът няма да ги затрудни особено. Изключение бе направено само за училището в Елешница и Помощното училище в Горно Драглище, които поемат и ученици от други населени места, харчат много гориво за транспортирането им, а наличният училищен автобус е от 2007 г. и се налага всеки ден да върти по 18 км по черни пътища, което води и до честите му ремонти.

По почти всички точки в дневния ред на сесията имаше остри изказвания, които повдигнаха нерешени от години проблеми в общината. Така стана ясно, че 15 детски градини и 11 училища разполагат сами с двама ресурсни учители, както и че Общината трябва да засили контрола си върху инвестициите на ВиК оператора.

Рутинна точка за даване под наем на преместваем обект в с. Годлево пък разкри, че от двайсетина години неясно как и защо наемателят на обекта плаща за 25 кв.м, а реално винаги е ползвал 30 кв.м, освен това въпросната каравана не е преместваем обект, а изградена върху бетонов постамент и би било редно по-скоро да бъде съборена, отколкото собственикът й да бъде допуснат до участие в предстоящия търг за наем. След дълго пресмятане с помощта на няколко телефонни калкулатора, в крайна сметка съветниците изчислиха колко точно ще трябва да плаща занапред наемателят на обекта на база фиксирана наемна цена от 2,50 лв./кв.м без ДДС.

Не минаха без коментари дори точки като разрешение за поставяне на билборд /отново Л. Татарски настоя Общината да вкара регламент къде точно могат да се поставят такива/, както и предложението на Кр. Герчев Общината да даде за ползване автобус на училището в Горно Драглище /оказа се, че искането на директора на училището е от август, но едва в края на декември то влиза за приемане в ОбС/.

В същия режим с изказвания преди гласуването беше приета и план-сметката за разходите по събиране, транспортиране и третиране на битовите отпадъци през 2024 г., за които Общината е дала 3 250 273,79 лева.

На практика пълен съветнически консенсус имаше единствено по предложението на кмета Общината да постави две соларни пейки и една соларна автобусна спирка на подходящо място.

ВАНЯ СИМЕОНОВА

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *