Изборът на рекламна агенция – кои са основните критерии?

Днес едва ли има производител или крупен търговец, който би могъл да развива успешна дейност, без ефективна рекламна кампания. Рекламните агенции са готови да се притекат на помощ, което е шанс за значително увеличаване на продажбите. Как обаче да изберем подходящата за нуждите ни рекламна агенция, при наличието на толкова много компании с подобна дейност?

Изборът на екип, който да организира и проведе рекламните ни акции е доста сложен процес. Необходимо е да подходим много сериозно, защото резултатът от кампанията ни в голяма степен ще зависи от професионализма и креативността на хората, работещи в агенцията. На какво трябва да обърнем внимание? Кои са основните критерии, по които се оценява работата на една рекламна агенция? На тези въпроси ще обърнем внимание в следващите редове.

Къде и как да търсим?

Първата задача, която трябва да решите, е да се запознаете с агенциите, които оперират на рекламния пазар. Различните клиенти подхождат по различен начин. Някои търсят в сайтовете за обяви, други искат съвети и препоръки от колеги и познати, а трети опитват да влязат в контакт с агенции, участвали в създаването на рекламите, които харесват.

Днес не е никак трудно да се запознаеш с работата на рекламните агенции, тъй като всяка от тях има собствен уебсайт. В него търсещият има възможност да се запознае с портфолиото на агенцията, да добие представа за нейната концепция относно „продаващите” реклами, и най-вече да разбере какви услуги може да използва. Готовите проекти на дадена агенция дават ясна представа за креативността на творческия ѝ екип.

Какъв тип реклама ви е нужна?

Следващата стъпка в решаването на това сложно уравнение е да вземете решение какъв тип реклама ви е нужна и къде да бъде представена тя – в електронни и печатни медии, в оживени точки на градовете, на мястото на продажба и т.н. Желателно е междувременно да сте избрали агенцията, с която ще работите, защото тя може много да ви помогне в тази посока.

Експертите по маркетинг и реклама ще определят вашата целева аудитория, което пък ще помогне за вземането на решение как рекламата ви да достигне до нея. Наетата от вас рекламна агенция би следвало да предлага пълен списък с услуги, защото в противен случай, тя ще ограничи кампанията ви до дейностите, в които специализира. Това може да означава, че няма да успеете да разгърнете мащабната кампания, която ви е нужна.

Избор на обхвата на агенцията?

Рекламната агенция, която ще наемете може да действа както на местно, така и на международно ниво. Кое ще изберете, зависи от това къде се разпространяват вашите стоки и услуги – в рамките на страната или зад граница. Някои агенции са локално насочени – действат само в една област или град. Нелогично е да изберете малък местен екип за грандиозна международна кампания.

В големите рекламни агенции с вас ще работи мениджър, ангажиран да изготви качествена и ефективна реклама. За целта той/тя трябва да е запознат в детайли с дейността на вашата фирма, с нейните цели и фирмена политика. Ако забележите интерес и компетентност у мениджъра, можете да се надявате на добри резултати от вашето сътрудничество. От значение за успеха са и личните качества на рекламния експерт. Качества като отговорност и точност са атестат за неговия професионализъм.

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *