
След кацането на първия български F-16 е установено отклонение в работата на една от системите. Това обяви командирът на Военновъздушните сили Николай Русев на брифинг в Министерството на отбраната, предава Нова. Той обаче уточни, че това не означава, че самолетът е счупен.
„Докато самолетът се приема в техническата си част, това отклонение ще бъде вкарано в нормите, така че да бъде изпълнено нормално летателното приемане”, обясни Русев. Командирът на ВВС подчерта, че самолетът ще лети тогава, когато е готов за полет. „Допълнителен риск за летците, за инженерно-техническия състав и за новата авиационна техника аз няма да приема”, категоричен беше той.
„Процедурата по приемане на самолета е в ход. Тя се дели на две части – техническо и летателно приемане. Процедурата е продължителна и самолетът не е приет. Това трябва да е ясно. Той ще бъде приет, когато и двете процедури са изпълнени. След техническата процедура се изпълняват минимум два полета с участието на български пилот. След като самолетът кацне и е изпълнил тези два полета и пилотът декларира, че самолетът е в летателна годност, ние го приемаме и той влиза в експлоатация във ВВС”, добави Русев.
Военновъздушните сили работят с екипи на Lockheed Martin и ВВС на САЩ, които помагат при приемането на самолета. Русев изрази увереност, че със следващите самолети, които ще пристигнат в България, процедурата ще бъде силно облекчена заради натрупания вече опит.
„Докато се усвоява F-16, ще носим бойното дежурство с МиГ-29. Той ще лети толкова дълго, колкото ние усвояваме F-16. Ще дам всичко от себе си да изпълнявам поставените ми задачи и да осигурявам въздушния суверенитет и F-16 в кратки срокове да бъде въведен в оперативна готовност. Колко време ще отнеме – не мога да кажа. Но със сигурност няма да бъде утре или следващата седмица”, обясни командирът на ВВС.