Инж. Р. Томов с коментар на предизборната платформа на конкурента си за кметския пост в Благоевград: Ролята на общината не е да прави бизнес, а да създаде условия да го правят частните инвеститори, идеи за изграждане на парк с голф игрище в с. Дъбрава и еко и фри райд зона от Септемврийче до хижа „Македония“ са чист популизъм

„Ролята на общината не е да създава и умножава общинските предприятия, за да разкрива работни места. Това трябва да се прави от частния бизнес“, в това е убеден кандидатът за кмет на Благоевград инж. Румен Томов, който за първи път си позволи да коментира предизборната платформа на конкурента си в балотажа за кметския пост, определяйки я като чист популизъм. Томов е категоричен, че общинските предприятия трябва да обслужват интересите на гражданите и обществото, като се грижат за чистотата, озеленяването, справянето с проблема с бездомните кучета, здравни грижи и лечение, и т.н.
„Предшественикът ми Атанас Камбитов бе заложил на идеята общината да обхване всички сфери на бизнеса като работодател. Затова са били създадени дружества като „Благоевград фест“ и „Благоевград инвест“. Тази основна поанта развива в програмата си и конкурентът ми за кметския пост с идеите си за разкриване на три термални и спа зони в района на аквапарка и селата Дъбрава и Зелен дол, на парк зона с голф игрище в с. Дъбрава и еко и фри райд зона в местностите Септемврийче, Бодрост, Картала, до хижа „Македония“.
Личното ми мнение е, че такава политика е порочна. Общината трябва да се грижи за хората, за нормалния им живот, за масовия спорт и култура, и да създава условия частният бизнес да се развива и да разкрива работни места“, заяви инж. Румен Томов.
Ето мотивите му да определи основните акценти в предизборната програма на конкурента си като популизъм:
„Бъдещето на община Благоевград е свързано с привличане на инвеститори и осъществяване на проекти, които реално могат да се случат на територията на общината, при това в близко време, не някога в необозримо бъдеще, и не да залага на нереалистични проекти. Ролята на общината не е да изгражда съоръжения, чрез които да осъществява бизнес, а да съдейства на частните инвеститори да го правят. Те са тези, които да преценят къде да инвестират, как да го направят и колко да вложат. Само с подпомагане на частния бизнес ще се създаде конкурентна среда и предпоставки за ръст на заплащането на гражданите. На хората, които не са плащали заплати на работници, им е много трудно да разграничат ангажиментите на инвеститора от тези на общинската администрация. Когато двете страни започнат да се бъркат в работата една на друга, резултатът никога не е добър.
В община Благоевград има достатъчно примери за това, а един от най-ярките е съдбата на футболния клуб „Пирин“, който общината се мъчеше да направи елитен отбор, но не успя. Дойде частен инвеститор, вложи средства и ето – отборът е в „А“ група. В тази връзка идеята за изграждане на парк зона върху площ от около 17 000 дка в землището на с. Дъбрава е нереална. Теренът обхваща 12 000 дка горски фонд, 3700 са общински частен фонд и 1600 дка са частна собственост. Как ще се реализира подобен проект и как общината ще изкупи и замени чуждите терени не само не е ясно, но практически почти неосъществимо, още повече че в зоната има два водоема за напояване на земеделските земи с изградени поливни съоръжения. Силно се съмнявам се, че собствениците на имоти в Дъбрава ще позволят унищожаване на водоемите и поливните системи, и със сигурност биха излезли на протест срещу реализацията на подобна идея.
По аналогични причини е неосъществима и идея за създаване на еко и фри райд зона от местност Септемврийче, през Бодрост, Картала и до хижа „Македония“, защото този участък е почти изцяло в горски фонд и в резерват „Парангалица“, в който никой няма да разреши реализацията на подобен проект.
В подкрепа на думите си ще дам пример с амбициите за изграждане на втори кабинков лифт в Банско, които толкова години, при това при сериозен обществен интерес, не могат да се реализират. Затова обещания за създаване на еко и фри райд зона в района са чист популизъм.
В тази връзка обаче ще посоча, че екипът ми води разговори с Министерство на земеделието и горите да ни преотстъпят 1000 дка горски фонд в района на ски зона „Картала“ за изграждане на допълнителна леглова база. Това е част от стратегията ни за развитие на община Благоевград в близките 20 г. Общинският съвет ще реши как и кой ще изгражда тази нова хотелска база, но целта ни е развитие на зимния курорт и привличане на повече любители на белите спортове. Затова планираме вляво след моста към ски зоната да направим многоетажен паркинг, който да поеме всички автомобили и хората да не носят на рамо ските си по няколко километра заради липса на паркомясто край пистата.
Ние предлагаме развитие на общината в обозримо бъдеще, в близките няколко години. Идеите ни са ясни и конкретни, и са реално осъществими в полза на гражданите и за привличане на нови инвеститори“, каза инж. Румен Томов.

loading...


Подобни новини

1 Коментар

  1. Кое-как?

    Общината да прави бизнес, е като държавата да прави бензиностанции. Нищо не стана от тази мантра на бившия премиер. Майстор на помощ от държавата за бизнеса бе Маргарет Тачър. Бившият е майстор на други хватки!
    Ако бе толкова лесно, защо общината за 20 години не построи даже една детска градина? Защо не завърши тролейбусния транспорт?
    Общината може и трябва да взаимодейства с бизнеса в интерес на хората от общината: да се съддават работни места, да се подобрява инфраструктура, да се развива градската среда. Общината трябва да се грижи, например, за асфартиране на улиците ни, за подобряване на оргаринацията на движението, за озеленяването на града, за социални градски пространства!

    Отговори

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *