По този начин ще се реализират приходи и „Паркинги и гаражи“ няма да са на загуба, а гражданите сами ще поискат да я въведем и по кварталите, категоричен е градоночалникът
„Благоевград е много благоприятен за разширяване на „синя зона“. По този начин ще се реализират приходи, които ще се влагат в поддържането на инфраструктурата и „Паркинги и гаражи“ няма да са на загуба. Обмисляме платено паркиране и в пикове часове в събота. Гражданите от кварталите сами ще поискат да си закупят абонамент”. Това обяви кметът на Бллагоевград по време на пресконференция.
И макар че темата на брифинга бе съвсем друга, то неминуемо се стига и до този въпрос, касаещ хиляди благоевградчани. Във връзка с това управникът коментира, че предложението за разширяването на „синя зона” все още не е внесено в Общинския съвет, като в момента продължават да се правят анализи какъв да бъде обхватът на платеното паркиране и на цените.
М. Байкушев изтъкна и че с разширяването на зоната ще се ограничи и облекчи трафикът, тъй като Благоевград има много добър градски транспорт, благоприятен за реализирането на това намерение. Също така кметът изрази мнение, че с увеличаването на местата за платено паркиране хората щели да започнат да използват гаражите си по предназначение.
„Ще ви разкажа една съвсем истинска история от администрацията на община Благоевград. Съвсем случайно споделих какви са плановете с колега от отдел, който няма нищо общо с платено паркиране, но живее в тази зона. Казах му, че според мен няма как живущите да продължат да ползват „синя зона“ напълно безплатно, тоест, трябва да стане платено, както в много други общини. Например в Банско цената е 300 лв. на година. Та този колега каза: „Олеле, значи ще трябва да започнем да си ползваме гаражите“. Разбирате ли, това е напълно задължително и всъщност е начин да сложим ред в цялостното движение, и аз съм твърдо решен, че ще го направим“, заяви кметът и подчерта: „Допълнителната полза от платеното паркиране е, че ще успеем да реализираме приходи от важна, ценна инфраструктура, която е изградена от гражданите на Благоевград с техните данъци, а с реализирането на тези приходи ще може да я поддържаме. Неслучайно улиците и тротоарите ни са в това положение. Истината е, че парите не стигат по две причини. Първата е, че дофинансираме управлението на отпадъците през данъците, а втората е, че не реализираме приходи от улиците“, акцентира М. Байкушев.
Той подчерта и че общинското предприятие „Паркинги и гаражи“ години наред е или губещо, или на нула, и съществува само колкото да плаща заплатите на служителите. „Причината е, че „синя зона” е прекалено малка. Всъщност, ако ще има „синя зона”, няма никаква логика в общината да не влизат приходи на края на годината под формата на дивидент от това дружество. А за да влизат приходи, зоната трябва да е достатъчно широка и достатъчно като цена“, заяви кметът.
Попитан дали платеното паркиране ще важи само за работните дни, или ще бъде в събота и неделя, управникът коментира, че се обсъжда възможността за платено паркиране в пиковите часове и в почивните дни, като ще бъде преценен часовият диапазон.
„В събота например има проблем с трафика около пазара. Там ще мислим за решение за облекчаване на тапите, а също така и за посетителите в центъра, защото в събота и неделя идват много хора от други градове. Така че анализираме колко голям е този проблем и дали изисква въвеждане на платено паркиране като за начало в определени часове в събота“, отговори М. Байкушев и допълни, че не иска да прибързва, тъй като всяко нещо трябва да бъде обосновано и от общината да се мотивира, когато бъдат попитани защо еди-коя си улица е включена в „синята, червената, зелената зона“.
На въпрос дали разширяването на платените места за паркиране се отнася само за централната градска част, или ще обхване и кварталите, М. Байкушев обясни, че това все още се анализира. „Засега в кварталите като „Ален мак“, „Еленово“, „Струмско“, „Запад“ по-скоро няма да въведем зона, която да бъде платена. „Това ще стане на следващ етап, когато гражданите от тези квартали сами ще се убедят и ще го поискат, както стана в София. Абсолютно съм убеден, че ще се случи, просто ще отнеме малко време, но със сигурност ще предвидим като възможност в кварталите това – граждани да си закупят платен абонамент“, заключи кметът.
Той държеше да подчертае, че в момента споделя принципно разсъжденията си, когато са готови с цялостната концепция и предложението, което ще внесат, то тогава ще има отделна пресконференция само по тази тема.
СТАНИСЛАВА ДАЛЕВА
Изрод
Да се види хаоса зад Младежкия Дом ужас е няма от къде да се мине пеша