Кметът на Дупница П. Дангов: Общината дължи около 6 млн. лв. на доставчици, страхувам се след Нова година да не станат 15 млн., докарани сме дотам да повишаваме и данъци, и цената на водата

Проблемът с битовите отпадъци тепърва ще става голям, вчера бях на крачка да обявя бедствено положение, заяви на пресконференция градоначалникът

 Към момента просрочените задължения на община Дупница са около 6 милиона лева, но кметът Първан Дангов се страхува от угрозата Новата година да започне с общо 15 милиона преки дългове. 
„Вече тече вътрешен одит и окончателните числа ще бъдат ясни след около седмица. В момента община Дупница има около 6 милиона лева задължения към доставчици. От тях просрочени са около 3,5 милиона лева. Това означава, че тези задължения са за повече от 30-дневен период и не са разплатени. Освен тях за капиталови разходи се дължат и 1 млн. и 67 хиляди лева. Към това се прибавят и осигуровките на служителите в администрацията за месец септември, които са 117 000 лева, които не са преведени. Така съвсем

РЕАЛНА СТАВА ЗАПЛАХАТА ДА ПРОПАДНЕ ПРОЕКТЪТ ЗА МЛАДЕЖКИЯ ДОМ И ТОЗИ ЗА КОМПОСТИРАЩА И СЕПАРИРАЩА ИНСТАЛАЦИЯ, ДЕПОТО В С. ДЖЕРМАН,

където може да се получи още 6 млн. лева финансова санкция. Моят страх е да не се озовем с едни около 15 млн. лева преки задължения в първите дни на Новата година плюс натрупаните досега. Казвам всичко това извън темата „ВиК”. Вчера бях на разговор в „Електрохолд“, която е фирмата доставчик на електроенергия. Разбрах, че само за ток задълженията на ВиК са около 600 000 лева. И ако някой преди около 20-ина дни говореше, че общината е много добре финансово и тези, които ще дойдат на власт, трябва да са много спокойни, това изобщо не е така.

РАБОТИЛИ СА МЪРЛЯВО, БЕЗХАБЕРНО, КРАЛИ СА.

Натрупали са едни големи задължения и след това искат държавата да им плати всичко. Това няма как да стане“, заяви на пресконференция вчера Пъран Дангов.
Поради тази причина той призна, че на сесията на местния парламент другата седмица ще се обърне към общинските съветници, защото това ще бъде труден мандат и за тях:
 „По всяка вероятност ще се наложи да се вземат непопулярни решения, инициирани от моя страна. Докарани сме дотам да повишаваме и данъци, и цената на водата, за съжаление. Казвам го с голяма загриженост и болка, но това са факти, които няма как да ги спестя, защото искам да изглеждам много добър. Надявам се в разговори с хората да бъда разбран. Това не е оправдание, а осъзнаване отговорността. Не говорим за някакво драстично увеличение, но за да получим устойчива тенденция за решаване на проблемите, неминуемо ще се стигне и до това“.
 Предишните управляващи не решиха нито един важен проблем, касаещ община Дупница и населението й, категоричен е новият градоначалник.
 „Това са проблемите с водоснабдяването и битовите отпадъци. Те не само, че не са решени, а са задълбочени. Десет години шеф на ВиК беше човек, избран с мнозинството на ГЕРБ.

ПРЕДИШНИЯТ КМЕТ ИМАШЕ ПЪЛЕН КОМФОРТ В ОБЩИНСКИ СЪВЕТ В ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ТРИ МАНДАТА – КАКВОТО НЕ Е ПОИСКАЛ, ТОВА НЕ СА ГЛАСУВАЛИ.

ВиК дружеството е на практика декапитализирано и не е в състояние да реши нито един проблем. Тук дори не говорим за изкърпване на дупки. Не може да се работи по авария цяла седмица и да няма никакъв ефект. А проблемът с битовите отпадъци тепърва ще става голям. Вчера бях на една крачка от обявяване на извънредно положение по това отношение. Засега сме минимизирали риска от бедствено положение, благодарение на това, че и в настоящия момент екипите работят. Крайният срок е до края на месец декември. Предстоят едни плащания и дано си свършим работата така, че да спасим проектите. Спасявайки един проект обаче, няма да решим проблема въобще, а просто няма да попаднем в санкциите. Последната среща с изпълнителя за депото за отпадъци в с. Джерман е била на 15 юли. И препоръката на надзора е била да се работи, като се подписват актове за етапите на строителството. Но нищо не е мръднало. Пълно безхаберие от страна на предишното ръководство. За съжаление сроковете са изтекли, защото актовете не са подписвани с времето. Предишното ръководство е позволило на фирмата, която събира боклука, да го извозва около терена, без да има такова право и без да е одобрена претоварна площадка. Това е факт“, заяви Първан Дангов.
 Той допълни, че поради това е имало опасност да не бъдат изплатени 3 милиона лева за извършената рекултивация. Боклукът вече е извозен до София, а новият кмет е подал искане до РИОСВ и РЗИ -Кюстендил за определяне на друга площадка за депониране на отпадъците. Градоначалникът е дал начало и на мащабна кампания, чрез която разделното събиране на отпадъци да бъде популяризирано и сред фирмите, и сред гражданите в Дупница. Друга негова идея е да бъде обособен Инспекторат към общинската администрация, който да осъществява контрол на дейностите по чистотата, разкопаването по улиците и спазването на обществения ред. 
  Той се е срещнал с Кирил Илиев, който работи в тръст за социални инициативи. С него е  ОБСЪЖДАНА РЕГУЛАЦИЯТА В РОМСКИТЕ КВАРТАЛИ „КАВАКЛИЯ“ И „ПИЧ МАХАЛА“, намираща се зад стадион „Бончук“.
 „Когато имотите на тези хора влязат в регулация и те закупят това, което имат като терени, ще им се отворят партиди в данъчното. Те ще плащат данъци за имотите си, както и сметките си за ток и вода. Тези хора трябва да бъдат приучени на ангажимент към държавата и общината. Това е сериозно предизвикателство, но те трябва да имат отговорности. Сигурно един човек от тях има по себе си повече злато, отколкото 20 дами в администрацията“.
 Той допълни, че все още няма рокади при шефовете на отдели и директорите на дирекции към кметството.

ПРЕДСТОИ КОНКУРС ЗА ГЛАВЕН СЕКРЕТАР НА ОБЩИНАТА, КАКТО И ЗА ДРУГИ ДЛЪЖНОСТИ, които евентуално ще бъдат овакантени.
 Първан Дангов завърши с думите, че приемният му ден ще бъде в сряда от 9.00 до 15.00 часа и вече граждани се записват за среща с него.
 Неговият заместник-кмет по социалните и културни дейности Валентина Караганова съобщи, че е била проведена работна среща по план-приема за следващата учебна година. На нея са присъствали директорите на всички средни училища, директорът на Бюро по труда – Дупница Моника Николова, както и работодатели. По време на срещата се е обсъждало как учениците в общината да се насочат към специалности, които ще им позволят ефективно да се реализират на пазара на труда, след като завършат средното си образование.
ДИМИТЪР ИКОНОМОВ

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *